Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1420203
Hej ska lackfärgen släppa såhär? Syns inget annat som tyder på skav eller så, det som syns i bild är p-linjer framför och vid sidan om bilen
20201224_143839.jpg
20201224_143839.jpg (589.06 KiB) Visad 3070 gånger
av LazerHawke
#1420288
Marlboroman skrev:Normalt sett inte, men dåligt lackjobb eller en skada så kan det bli sådär.
kan det skett av exempelvis möte med saltbil som spruta saltlake?
av LazerHawke
#1420292
StefanN skrev:Nej.
har du någon möjlig orsak? såg nämligen inte ut så innan, så min enda tanke är att det blev vid mötet av saltbilen för det smattrade till bra nämligen vet inget annat som kan orsakat det den dagen
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1420293
Om det skedde vid mötet med saltbilen så har du antingen haft en sanslös otur - eller så hade du en skada redan innan som var på gång. Det är inte så att du tvättat lite väl närgången med högtryck?
av LazerHawke
#1420296
Marlboroman skrev:Om det skedde vid mötet med saltbilen så har du antingen haft en sanslös otur - eller så hade du en skada redan innan som var på gång. Det är inte så att du tvättat lite väl närgången med högtryck?
har inte tvättat själv utan det är en rekondfirma som brukar tvätta den... brukar gå en runda runt bilen efter varje tvätt o den gjordes några dagar innan, fanns inte när jag åkte i väg den dagen jag märkte det såg det när jag kommit hem igen och då den dagen hade jag haft möte med saltbilen..
av Lockis
#1426119
Marlboroman skrev:Om det skedde vid mötet med saltbilen så har du antingen haft en sanslös otur - eller så hade du en skada redan innan som var på gång. Det är inte så att du tvättat lite väl närgången med högtryck?
Att tvätta bort lack är väl omöjligt? Det skulle innebära att lacken redan är skadad isåfall. T.ex att man gjort ett bättringsjobb och inte gjort förarbetet ordentligt?
av Lövet
#1426132
Lockis skrev:
Marlboroman skrev:Om det skedde vid mötet med saltbilen så har du antingen haft en sanslös otur - eller så hade du en skada redan innan som var på gång. Det är inte så att du tvättat lite väl närgången med högtryck?
Att tvätta bort lack är väl omöjligt? Det skulle innebära att lacken redan är skadad isåfall. T.ex att man gjort ett bättringsjobb och inte gjort förarbetet ordentligt?
Det är 100% omöjligt att tvätta bort originallack med en högtryckstvätt (även av rejäl industrimodell). Det är i 99% av fallen frågan om en omlackad del när det blir så här. Originallack lossnar inte i stora sjok.

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]