Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1426008
kvillebäck skrev:Om jag förstått det rätt skall det sitta ett rakblad också på de skruvar som håller fronten.
Rakblad?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1426114
kvillebäck skrev:Det gör det mindre trevligt att skruva av den nattetid när man ser dåligt. ;-)
Aha. Du mena så.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1426127
Funkade bra minns jag. Förr hade jag ett rakblad på muttern till extra ljusen de satt ju under stötfångaren på den tiden.
En tunn mutter på den vanliga med ett rakblad i mellan :party: .
Var rätt vanligt förr. Nej det är säkert inte lagligt för då kan ju tjyven skada sig :bored:
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1426137
gubbstrutt skrev:Funkade bra minns jag. Förr hade jag ett rakblad på muttern till extra ljusen de satt ju under stötfångaren på den tiden.
En tunn mutter på den vanliga med ett rakblad i mellan :party: .
Var rätt vanligt förr. Nej det är säkert inte lagligt för då kan ju tjyven skada sig :bored:
Jo skadade tjuvar har man hört om.
Faster fick betala skadestånd till en som halkade på väg ut med två kandelabrar. Skulle kunna bli nått liknande för skadade fingrar med rakblad på muttrar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1426221
@GLIZ, Helt ofattbart kan bara hända här. Har hört liknande historier.

Kul att TS bil ser fin o hel ut igen. Han/hon lär få hålla koll på den.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1426237
Om 12 st blivit avskruvade i vinter kan det nog vara lungt på den "fronten" ett tag. Det brukar gå i vågor. Fronter behövs när vintern kommer och folk gör småavåkningar i halkan. Nästa större raid blir när det är dags för hjulbyte till våren. Skaffa låsbult om du inte redan har. Under sommarn är det ofta styling-grejer som följer med tjuven och så är det hjul igen till hösten/vintern.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Backkamera problem

Har inte en aning om vad för typ av kamera el[…]

Inte något svar på din fråga, me[…]

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]