Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1425317
least skrev: lör 23 jan 2021, 19:29 Okej, men det smidigaste är att låta kundrelationsansvarig hantera detta. Du är kund och du ska bli nöjd.
Ja Tack
Det blir säkert, ganska snart, nästa steg i ärendet och det är bra att veta vilka möjligheter jag har.

Det hade varit bra att veta vad är tillåtna avvikelse för avstånd mellan hjulhuskanten och själva hjulet? Horisontellt alltså?!
Någon som vet?
#1425689
Cox skrev: mån 25 jan 2021, 23:36 Smällen tog på den sidan hjulet är närmast karossen eller?

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Snett/vänster bakifrån. Kollar du på bild 2 o 3 så är det den sidan. Där, där jag har markerat med röd "penna" är avståndet mindre än på den andra sidan. Sedan sitter inte hjulet så centralt heller typ 1cm...
Var det det du menar? Vad innebär det tycker du?
Tack
#1425701
Jag hade åkt till en GDS-hall för att själv få kika under bilen när den är upphissad.
Kanske ser man något, kanske inte...
#1425947
Cox skrev: tis 26 jan 2021, 19:57 Då anser jag att något är snett i bilens ramkonstuktion, utan att hissat upp bilen och besiktat rambalkar

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Vad innebär det? Kan du utveckla...
Bilia har säkerligen papper på utfört arbete alla punkter mm stämmer, dessa punker som inte stämmer är nog inte med...
Det är precis där bilden blivit påkörd?
Vad tycker du att lösningen blir?
Hur kommer Dekra ställa sig till det? De anlitas som oberoende kontroll...
av Cox
#1426021
Stämmer in enligt ovan, något är snett eller som man brukar säga bilen är ramsne. En fråga som kanske är ställs redan satt någon i din bil eller var den parkerad? Om bilen i fråga var igång borde krockkuddar ha löst ut. Och då brukar bil lösas in och skrotas. Brorsans bil krockade i låg fart och samtliga kuddar poppade, den löstes in och lagades inte. Vet du vad skadan kostade?

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1426024
Cox skrev: ons 27 jan 2021, 20:06 Stämmer in enligt ovan, något är snett eller som man brukar säga bilen är ramsne. En fråga som kanske är ställs redan satt någon i din bil eller var den parkerad? Om bilen i fråga var igång borde krockkuddar ha löst ut. Och då brukar bil lösas in och skrotas. Brorsans bil krockade i låg fart och samtliga kuddar poppade, den löstes in och lagades inte. Vet du vad skadan kostade?

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Ok tack
Ingen var i bilen. Bilen står parkerad på en 30 väg och jag/vi befinner oss 10 meter från min bil. Då kommer det en mindre bil i full fart och kör min bil snett/vänster bakifrån. Inga krockkuddar utlösa eftersom bilen är parkerad.
Volvia har beslutat att bilen ska lagas. 230tk har nutan börjat på mem skulle inte förvåna mig att det överstigit 350 men alla kostnader...
Bilia påstår att chassi inte riktades och att den har klarat sig. En del har bytts ut till helt ny "ram balk" om jag mins rätt.
Bilen ser ut som en saga annars. Nästan omöjligt att hitta en annan lika snygg men vafan. 6-7 månader har det tagit att laga den och nu står jag här.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40
D24 bränslepump problem

Är inte "hemma" på denna mo[…]

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]