Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
#1425841
Forz skrev: tis 26 jan 2021, 20:35 Har testat bilen nu sen jag fick ny programvara, vädret har inte varit det bästa för att kunna testa fullt ut, MEN hittills upplever jag att jag har jämnare och högre effekt, oavsett batterikapacitet eller om bilen är kall/varm. Känns positivt såhär långt.
Hm... det var intressant. Ska uppdatera min med på torsdag.
av Snelhest
#1425962
Jag fick ny mjukvara i T8:an i tisdags förra veckan och kan säga att det blev som en ny bil.
Elmotorn känns som att den blev 30hk piggare samt att jag numera i läge PURE kan ge full gas för elmotorn från stillastående (på "varvtalsräknaren") utan att riskera starta bensinmotorn.

Med min gamla mjukvara var tåligheten/dödbandet innan bensinaren drog igång, endast marginellt mer i PURE än i läge HYBRID, nu är lägena helt olika.

Jag som alltid kört RWD tidigare förutom en A8, har även saknat möjligheten att kunna köra ren RWD i snö, detta gick inte med gamla mjukvaran, så fort bakhjulen spann till lite (oavsett om ESC var PÅ eller AV) så hoppade bensinaren igång, både i läge PURE och HYBRID.
Nu, med nya mjukvaran, går det att sladda hejvilt och enkelt i läge PURE med ESC avaktiverat utan att bensinaren hoppar igång.

Jag är mer än nöjd nu, såhär borde bilen ha levererats från första början.
av Snelhest
#1426003
Jag hade ett hel-/halvljus som stod i backen samt förarbackspegel som levde sitt egna liv, så garantiärende.

Teknikern hittade felkoder på allt och lite till, så han rensade felkoder och matade i senaste mjukvaran, "12 moduler totalt".
Tog en stund, men allt fungerade igen efter det och jag slapp vänta tills ordinarie service med mjukvaran.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1426229
Gäller detta problem och uppdatering både MY20 och MY21?
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1426241
Fick uppdatering på min T6 ('20), har ej testat jätte mycket då vi fick en massa snö idag.
Har du möjlighet att ta ett kort på mätaren i Pure-läge.
Jag upplever inte att mätaren i PURE-läget har ändrats sig nämnvärt.

Snelhest skrev: ons 27 jan 2021, 15:45 Jag fick ny mjukvara i T8:an i tisdags förra veckan och kan säga att det blev som en ny bil.
Elmotorn känns som att den blev 30hk piggare samt att jag numera i läge PURE kan ge full gas för elmotorn från stillastående (på "varvtalsräknaren") utan att riskera starta bensinmotorn.

Med min gamla mjukvara var tåligheten/dödbandet innan bensinaren drog igång, endast marginellt mer i PURE än i läge HYBRID, nu är lägena helt olika.

Jag som alltid kört RWD tidigare förutom en A8, har även saknat möjligheten att kunna köra ren RWD i snö, detta gick inte med gamla mjukvaran, så fort bakhjulen spann till lite (oavsett om ESC var PÅ eller AV) så hoppade bensinaren igång, både i läge PURE och HYBRID.
Nu, med nya mjukvaran, går det att sladda hejvilt och enkelt i läge PURE med ESC avaktiverat utan att bensinaren hoppar igång.

Jag är mer än nöjd nu, såhär borde bilen ha levererats från första början.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]