Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrDödén
#1425773
Just så ska en slipsten dras! Riktigt snyggt. Hur har du gjort Zanders, lackat själv / lämnat in / folierat...?

PS. Rycker nu i hela högerbenet som skriker "lacka baktorkaren också, blanksvart hela veckan!" :party:
Användarvisningsbild
av Zanders
#1425778
Jag köpte nya emblem som jag lämnade till en lackerare så det blir ordentligt gjort så jag slipper oroa mig när det ska tvättas osv. Sen tejpade jag upp allting innan jag tog bort dem gamla så det va lätt att placera dem nya lackade sen (som fortfarande satt kvar i mallen).

Haha, ja den där torkaren har levt på lite övertid ganska länge nu.. Risken är nog större att den ryker helt och hållet än att den lackas faktiskt men väntar lite på att killallwipers ska släppa en som är anpassad för min bil. Vet att det går att trixa lite med andra pluggar men föredrar plug & play.
av Kingcool
#1425931
Gjorde exakt samma på vår xc60, tejpade runt med vanlig maskeringstejp innan jag använde en hårfön och en plastsmörkniv att ta loss de befintliga. Blev kanon!
Lämnade även in ändrören på lackering när jag fick dekalerna lackade. 500:- för dekaler och ändrör var d lätt värt :)

Fick erbjudande att köpa färdiga svarta också, men det kom fram tillslut att det inte var Volvos typsnitt på dessa, så beställde helt nya på Bilia och lämnade till lackeraren.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1425935
@Kingcool,
Japp, gjorde precis samma som dig förutom att jag använde en fiskelina som jag "skar" igenom limmet efter jag värmt. Lackeringen av ändrör och emblem kostade några öl för mig :party:

Gillar verkligen bilen nu när det inte finns något krom eller silver alls kvar på den, grillen är folierad blanksvart den med.
av pellemando
#1425949
fan bra polers ni har då! Slipat bort kromet på mina ändrör och lackat dom, men tyvärr inte fått tummen ut för att sätta dit dom. Får bli till däckskiftet
Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]