Moderator: Moderatorer

#1425727
DOdell skrev:
Briander skrev: mån 25 jan 2021, 08:40 Tittade på en bil igår, en billigare kompis till R:en för långresor och allt sånt, en power blue så det kanske blir en V60 till/igen.
Kul! Motor?
En mindre diesel får det blir, har R:en för när det ska vara lite roligare, men siktar på en R Design i alla fall!
#1425808
fjohan82 skrev:Mekonomen kör 25% idag, så jag köpte två trycksprutor och några torkdukar. :-)
Mekonomen har inte längre någon butik i Ystad. Tydligen ingen som vill driva en här längre. Man får åka till Malmö eller beställa på Webben. Tja, jag är väl också en anledning till att dom stängde här. Inte handlat där på många år. Jag skulle ha en garagedomkraft på erbjudande, men fick åka till Malmö och köpa den. Dom i Ystad ville inte ens ta hem den. :-o
Så för min del kan det kvitta att det inte finns någon butik här med en sådan inställning.

Kanske dags att byta bil för mig? Kunde tyvärr inte stanna på motorvägen och fota mätarställningen. Ska väl nu motsvara ett varv runt jorden.
4000mil.jpg
4000mil.jpg (483.91 KiB) Visad 674 gånger
#1425812
EbbevonVolvo skrev: tis 26 jan 2021, 19:11
fjohan82 skrev:Mekonomen kör 25% idag, så jag köpte två trycksprutor och några torkdukar. :-)
Mekonomen har inte längre någon butik i Ystad. Tydligen ingen som vill driva en här längre. Man får åka till Malmö eller beställa på Webben. Tja, jag är väl också en anledning till att dom stängde här. Inte handlat där på många år. Jag skulle ha en garagedomkraft på erbjudande, men fick åka till Malmö och köpa den. Dom i Ystad ville inte ens ta hem den. :-o
Så för min del kan det kvitta att det inte finns någon butik här med en sådan inställning.

Kanske dags att byta bil för mig? Kunde tyvärr inte stanna på motorvägen och fota mätarställningen. Ska väl nu motsvara ett varv runt jorden.
4000mil.jpg
Ahh... Ja med den inställningen vill man ju inte handla där. Tråkigt!

Går också (som vanligt) i bilbytartankar ;-)
Min har dock gått drygt 3 gånger den sträckan, men att trots det byta bort en felfri bil känns sådär... Man vet vad man har men inte vad man får :-)
#1425850
Grävt fram den och tagit den till en gds-hall för att tina en aning. Börjar bli lite less på nederbörden nu :bored:

Bild
Bild

Det dolde sig en bil där under ändå!

Bild


Bokat in service i mitten på februari också.
#1425862
batmac skrev:Grävt fram den och tagit den till en gds-hall för att tina en aning. Börjar bli lite less på nederbörden nu :bored:

Det dolde sig en bil där under ändå!

Bokat in service i mitten på februari också.
Flytta längre söderut? :-D
En tanke slog mig. Du står på betalparkering. Hur ofta letar parkeringsvakter fram parkeringskvittot när det ser ut sådär? Kan man stå gratis kanske?
#1425890
EbbevonVolvo skrev: Flytta längre söderut? :-D
Hehe ja tanken har slagit mig. Vi är fast här i några år tills sambon doktorerat klart, sen finns en risk att det bär av
EbbevonVolvo skrev: En tanke slog mig. Du står på betalparkering. Hur ofta letar parkeringsvakter fram parkeringskvittot när det ser ut sådär? Kan man stå gratis kanske?
Vet inte. Det är enbart app/sms just där, så regnumret skrapar dom väl fram på sin höjd. Vi har dock stått där sen i november nu med 1 veckas betalning i taget så dom kanske har lärt sig att det är vi.
#1426012
pellemando skrev:
fjohan82 skrev:Fått tummen ur och förlängt Volvo On Call med två år. :-)
Missa o göra det förra året med 1 dag, åkte på aktivering avgiften om 495 eller vad det var, surt!
Sist så beställde jag genom appen och då förlängdes abonnemanget automatiskt när det var dags.
  • 1
  • 1436
  • 1437
  • 1438
  • 1439
  • 1440
  • 1850
XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]