Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
#1425425
Min V90 My-19 har nu rullat 5500 mil och jag är nöjd med min!
#1425448
Har en V90 CC my-20 som gått 3500mil.
Är överlag nöjd med bilen.
Har haft ett fel med bilen och det var när jag skulle uppdatera gps:en via usb. Mjukvaran för gps:en försvann och den blev obrukbar så var tvungen att åka in till Bilia för att få det fixat.

Men gillar verkligen interiören och komforten även om jag ibland saknar XC70:n mer praktiska bagage ;-)
Användarvisningsbild
av bem
#1425557
Har provkört flera dagar för ett tag sen både V90 och V60 (ej Cross Country), V90 var en B4 och V60 en T6 eAWD Recharge. V60:an var en dröm att köra men lite för trång tyckte jag (för mig som är lång, och baksätet alldeles för litet bl.a.). V90:n så mycket skönare att glida runt i om än lite "klumpig". Så rymlig i kupén och förarplatsen passa mig som handen i handsken. V90 T6 eAWD Recharge lutar det åt för min del att jag ger Volvo chans att leverera till mig men jag skall provåka en sån först (handlaren kunde inte få fatt en åt mig att provåka i förut så därför jag fick prova en V90 B4).
Nån som har en V90 T6 eAWD Recharge och kan ge lite ros och ris? Den har ju en hemsk prislapp med några paket tillagda men men. Har läst de tester jag hittat i svensk motorpress och den får väl hyfsat betyg överlag. Men jag är livrädd för elfel...
/Bo
#1425619
bem skrev:Har provkört flera dagar för ett tag sen både V90 och V60 (ej Cross Country), V90 var en B4 och V60 en T6 eAWD Recharge. V60:an var en dröm att köra men lite för trång tyckte jag (för mig som är lång, och baksätet alldeles för litet bl.a.). V90:n så mycket skönare att glida runt i om än lite "klumpig". Så rymlig i kupén och förarplatsen passa mig som handen i handsken. V90 T6 eAWD Recharge lutar det åt för min del att jag ger Volvo chans att leverera till mig men jag skall provåka en sån först (handlaren kunde inte få fatt en åt mig att provåka i förut så därför jag fick prova en V90 B4).
Nån som har en V90 T6 eAWD Recharge och kan ge lite ros och ris? Den har ju en hemsk prislapp med några paket tillagda men men. Har läst de tester jag hittat i svensk motorpress och den får väl hyfsat betyg överlag. Men jag är livrädd för elfel...
/Bo
Jag har ju 2st v90 T8 R-design 2020 som är helt underbara på alla möjliga sätt. Elmotorn ihop med bensinmotorn går sömlöst och med min körning som jag har nu så kör jag nästintill bara på el. Har laddare både hemma och på jobbet så de får mycket laddning. Jag är lång och stor och sitter bekvämt. Jag saknar inget på bilarna och är nöjd men hade egentligen föredragit V90CC T8.

Skickat från min Oneplus Nord

av refbob
#1425683
V90 CC T8 hade ju suttit fint!
Användarvisningsbild
av bem
#1425688
SundanceKid skrev: mån 25 jan 2021, 17:33 Jag har ju 2st v90 T8 R-design 2020 som är helt underbara på alla möjliga sätt. Elmotorn ihop med bensinmotorn går sömlöst och med min körning som jag har nu så kör jag nästintill bara på el. Har laddare både hemma och på jobbet så de får mycket laddning. Jag är lång och stor och sitter bekvämt. Jag saknar inget på bilarna och är nöjd men hade egentligen föredragit V90CC T8.
Skickat från min Oneplus Nord
Tackar för raderna, hyggligt!
/Bo

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]