Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1425481
Har för mig att han på swedspeed fick bita i det sura äpplet, när Volvo uppdaterade hans bil och hela rasket slutade fungera...

Antingen var det han som skrev det, eller så var det någon annan som bytt ut till B&W..
av Janz0rz
#1425527
Ilduce77 skrev:Har för mig att han på swedspeed fick bita i det sura äpplet, när Volvo uppdaterade hans bil och hela rasket slutade fungera...

Antingen var det han som skrev det, eller så var det någon annan som bytt ut till B&W..
Bita i det sura äpplet? Vill tro att det var en medlem härifrån där den efterkopplade centerhögtalaren slutade fungera kopplad på HP-slutsteg.
Jag personligen har gjort hela bilen med slutsteg, samtliga högtalare och även kodat in mjukvaran med Göteborgs konserthus, subwoofer med mera.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1425560
Det var jag som blide av med centrum kanalen efter en Sensus uppdatering men jobbade runt det med en brygga vänster o höger fram som fungerat.

Har sett det finns på AliExpress kits för centrum högtalare som verkar utnyttja centrum utgången på förstärkaren som förmodligen kommer vara avstängd, skulle jag tro om inte Volvo åter aktiverat kanalen - det var ett tag sedan jag kollade.

Hursomhelst så var jag inne på att byta till B&W, då verkade det vara lite plug&play på Sensus som ändrade sin equaliser - har Volvo även stängd den möjligheten?

@JanzOrz - Tacksam om du kunde berätta mer hur du gick tillväga
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
#1425713
Janz0rz skrev:Jag har bytt slutsteg, samtliga högtalare, adderat subwoofer samt mjukvara via vDash. Fungerar klockrent!
Kunde inte se att vDash hade stöd för Sensus SPA när jag kikade på tjeckens hemsida för några månader sedan. Det gjorde jag efter att sett just påståendet om att kunna aktivera B&W surroundljud.

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]