Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1421547
AnteP skrev: Kanske jag är gammalmodig, men köper jag en bil för nästan 200 000:- vill jag inte böka och leta däck utan tycker det ska ingå..
Det är ju en ganska gammal bil du är intresserad av, oavsett om du tycker det är mycket pengar eller inte. Du kan nog få däck att ingå, om du betalar för det.
av mikebike
#1421579
StefanN skrev: lör 02 jan 2021, 17:16 Är det nån speciell bil du tittat på där inte vintethjul ingick? Dom två bilar jag köpt där har vinterhjul ingått eller är det nåt dom börjat plocka bort på senare tid?
Jag fick inte med vinterdäck när jag köpte min XC60 för 306 000 (Upplands Motor).
Det var för tre år sedan.
av AnteP
#1425454
Letandet fortskrider, har inte hittat någon bil ännu.

Dock har jag ringt på en, som är intressant.

Det är en 2014 XC60 D4 AUT AWD med den utrustning vi vill ha, tom två uppsättningar däck (haha) förutom backkamera tyvärr.

Tre ägare inkl. nuvarande firma.

Ca 12000 mil och priset är 185 000:-

Det som jag funderar över är att säljaren sa att den hade rost ovanför vindrutan...känns mysko på en såpass ny bil med de milen.
Min V70 från 06 och 30000 mil har inte en rostfläck som jämförelse.

För att göra en lång historia kort så ska firman, Hedin Bil i Uppsala åtgärda rostskadan samt serva den istället för att sänka den till 160 000:-som någon mellanchef haft som idé.

Går det att få till rostskador såpass att man inte behöver bekymra sig ?

Är det vanligt med rostiga XC60s ?

Några erfarenheter från Hedin Bil Uppsala ?

Ante
av Niclas
#1425532
Rosten som jag tolkar det är från stenskott ovan vindrutan. De Volvobilar jag har haft så har jag sett ett par stenskott där. Något av alla dessa stenskott hade utvecklat lite rost. Så tror nog att det är relativt vanligt med märken/rost ovan vindrutan.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]