Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1425197
Hej! Har precis köpt en XC90 av 2016 års modell och stött på ett riktigt lurigt problem som jag skulle behöva detta forums hjälp med!

Lane departure warning varnar bara när man är inne på en av bilens tre förarprofiler! Jag har kollat så systemet är påkopplat, så det är inte det. Men det riktigt märkliga är att om man följer manualen och går in på Inställningar -> My car —> Intellisafe så ska det sedan gå att välja ”Lane departure warning” och välja mellan ljud/vibration och sätta volym. Men under Intellisafe finns ingenting om Lane departure warning.

Har utöver detta letat runt i alla menyer, men hittar ingenstans där jag kan justera upp volymen.

Kan slutligen upprepa att systemet varnar som det ska på en av profilerna, men knäpptyst på de andra två.

Extremt tacksam för hjälp!
#1425275
Om du menar swipa vänster i huvudmenyn så har jag gjort det, där kan man slå av och på funktionen. Men den är på, och man hör ändå inget...

Menar du att möjligheten att ändra volym kom med en uppdatering?

Tack för hjälp!!
#1425301
Harry042 skrev: lör 23 jan 2021, 18:40 Om du menar swipa vänster i huvudmenyn så har jag gjort det, där kan man slå av och på funktionen. Men den är på, och man hör ändå inget...

Menar du att möjligheten att ändra volym kom med en uppdatering?

Tack för hjälp!!
Nej, jag menade hela funktionen..
Men om du har knappen, så har du ju funktionen... Jag missförstod lite i början..

Jag ska kolla hur det ser ut i min bil....
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]