Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pb81
#1424943
Nä det är väl oftast lager i AC eller frihjulet som ställer till det. När frihjulet låser sig så börjar ju remmen studsa rundor o slits tillslut sönder. Men som ovan nämnt, om man till skillnad från min sambo bryr sig när man hör missljud så brukar det ju alltid går bra.

Men till TS, säljs bilen nyservad så har verkstaden ju givetvis kontrollerat detta när de byter kamrem så du skall nog kunna sova gott om du köper bilen. Se bara till att säljaren bjuder dig på en thailandsresa efter Corona har lagt sig om han vill ha 110k =)

Edit: Nu kanske denna bilen har utrustning som väger upp en extra kostnad?
Användarvisningsbild
av pb81
#1424956
Finns ju såna på blocket för 90k. Knappa in regnummer på https://www.car.info/ så får du ju snabbt en blick vad liknande bilar ligger ute för. Men jag hade faktiskt betalat några kr extra för att veta historik vilket du bör känna till om det är en kompis som säljer. En okänd säljare kan ju sälja vad som helst, vissa drar ju inte sig för något. En vän får det ju lite besvärligt om han säljer en bil som det är fel på.
#1424961
Ja, de är de jag pratat lite med sambon om. Att de på ett sätt känns väldigt tryggt o köpa bilen av honom, sålänge han haft den har fungerat felfritt. Alltid servad på volvo, o precis som du säger så blir de ju strängt för honom om han skulle lura mig, vilket jag har svårt o tro. Man kan ju aldrig lita på någon när man är iväg i handlar bil. Har haft ett par billigare bilar tidigare o dom säljarna har alltid undanhållt ganska viktiga fel😴
Användarvisningsbild
av pb81
#1424965
Som sagt, är den fullservad på volvo, priset känns rätt (hade försökt pruta ner den lite) och du har kollat de vanliga grejerna vi nämnt så är det bara att köra. Magkänslan brukar ju säga ganska mycket med =)
av refbob
#1425195
Minns inte vilken årsmodell som fick ett förbättrat skydd för kamremmen som skyddar mot när multiremmen går av att trasslar in sig. Våran xc70 MY-13 pajade multiremmen efter redan 4000 mil när den var 28 månader. Den hade ett skydd så det vara bara att byta multiremmen. Volvo tog detta på goodwill. Surt att stranda med hela familjen, husvagn och hundar.... Hyrbil i 2 dagar så var det löst.

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]