Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1424857
MickeM skrev:
FredricL skrev: tor 21 jan 2021, 10:32
Jorkild skrev:Ringde Bilia idag.Efter lite muttrande hittade han tydligen nåt kit och har för mig han sa 1778kr och hemma om 3 dagar så då får vi se om bitarna faller på plats :) hoppas den gifter sig när man startar upp den sen då :)
Fick dem hem något kit?

Jag beställde nämligen själv innan jul men det har inte kommit något än.

Ringde igår och pratade med bilia där jag beställt, och dem sa att "satsen var svår att få tag på och ev. hade den utgått"! *Suck*

Lånar tråden och ställer en fråga, kan programvaran för larmet tas bort med vida dice? Såg att någon i tråden nämde det som lösning. Min bil är en s80 -00.




Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Börja med att ta loss sirenen, såga upp den, ta bort batteriet, gör rent kretskortet och sätt tillbaka. Hela tiden strömlös bil.
Funkar det, har du löst problemet helt gratis.
Funkar det inte, har du alla skruvar lösa till framtida bytet. Brytskruven är lite jobbig.
Jag skrev inte det men har provat det. Batteriet är borttaget och sirenen återmonterad, men antar att det var för mkt skador på kretskortet redan. Därför försökte jag beställa nytt men som också det verkar vara problem med, tyvärr..

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]