Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrDödén
#1424386
Snyggt! Varmt välkommen i klubben. Har span på just röda V90 för att se hur de ligger till jämfört med den jag nyligen shoppade.

Såg att det utöver den T6 som nyligen dök upp även fanns en T5 som plötsligt försvunnit. Då väcktes vissa misstankar ;-)
av SundanceKid
#1424387
TobbeZ skrev:
HerrDödén skrev: mån 18 jan 2021, 16:47
TobbeZ skrev: sön 17 jan 2021, 19:30 Tack för alla svar! Blev en Volvo V90 T5 R-Design inhandlad i fredags
Röd? Bild :-)
Ja :-)
En röd T5 r-design helt fullsmetad hade jag från feb 2017 till feb 2020 körde 2000 mil helt utan problem!
De är coola de röda men man tröttnar efter 3 år.

Skickat från min Oneplus Nord

av TobbeZ
#1424390
HerrDödén skrev: mån 18 jan 2021, 18:18 Snyggt! Varmt välkommen i klubben. Har span på just röda V90 för att se hur de ligger till jämfört med den jag nyligen shoppade.

Såg att det utöver den T6 som nyligen dök upp även fanns en T5 som plötsligt försvunnit. Då väcktes vissa misstankar ;-)
Inte helt omöjligt att det är den ;-)
av TobbeZ
#1424392
SundanceKid skrev: mån 18 jan 2021, 18:25
TobbeZ skrev:
HerrDödén skrev: mån 18 jan 2021, 16:47

Röd? Bild :-)
Ja :-)
En röd T5 r-design helt fullsmetad hade jag från feb 2017 till feb 2020 körde 2000 mil helt utan problem!
De är coola de röda men man tröttnar efter 3 år.

Skickat från min Oneplus Nord
Hade egentligen tänkt köpa mig en röd men kunde inte låta bli när jag såg den hos bilhandlaren. Dock har jag lite planer på att wrappa allt krom till svart :-)
av HerrDödén
#1424408
Står inför samma resa själv, måste bara sortera barnsjukdomar + föregående (enda privata) brukares inte helt hundraprocentiga omvårdnad av bilen. Delbart originaldrag monterade jag själv, väntar nu på tid för programmering av TRM-modulen. Får denna vecka nytt spakställ på plats, sen väntar nya trösklar (MY21) på lack tillsammans med en del annat. Funderar även på att byta låskistorna bak i förebyggande syfte så man slipper bli stående med dörrar som inte går att stänga.

Bor i Sthlm och har pratat med en firma i söderort om foliering av lister, rails, backspeglar, ändrör samt grill. Överväger även en (mycket ljus) röktonad film på fram- och baklyktor. Ska ta in ett par offerter till, klart är att det är en smärre folieringsdjungel där ute. Var i landet bor du, TobbeZ?

Har för mig att din kärra såväl som min hade Volvo som första ägare? Min var avställd första ~2,5 åren så den vilade sig i form bra länge innan den hittade ut på vägarna.
av TobbeZ
#1424417
HerrDödén skrev: mån 18 jan 2021, 19:29 Står inför samma resa själv, måste bara sortera barnsjukdomar + föregående (enda privata) brukares inte helt hundraprocentiga omvårdnad av bilen. Delbart originaldrag monterade jag själv, väntar nu på tid för programmering av TRM-modulen. Får denna vecka nytt spakställ på plats, sen väntar nya trösklar (MY21) på lack tillsammans med en del annat. Funderar även på att byta låskistorna bak i förebyggande syfte så man slipper bli stående med dörrar som inte går att stänga.

Bor i Sthlm och har pratat med en firma i söderort om foliering av lister, rails, backspeglar, ändrör samt grill. Överväger även en (mycket ljus) röktonad film på fram- och baklyktor. Ska ta in ett par offerter till, klart är att det är en smärre folieringsdjungel där ute. Var i landet bor du, TobbeZ?

Har för mig att din kärra såväl som min hade Volvo som första ägare? Min var avställd första ~2,5 åren så den vilade sig i form bra länge innan den hittade ut på vägarna.
Kan bli riktigt snyggt att röktona fram och baklyktorna :-) Sen är frågan om man ska ta mattsvart eller blanksvart när det kommer till folieringen.
Just nu bor jag på Södermalm men flyttar upp till Norrtälje till tjejen i Mars. Men jobbar i Stockholm så om du hittar något bra ställe så får du gärna tipsa mig ;-)

Stämmer bra det att Volvo var första ägare på min bil sen har det varit två privata ägare innan mig :-)
Kommer få hämta ut bilen senast fredag då jag väntat på att vinterdäcken skulle levereras. Lika pirrig som barnen är på julafton då det är min första bil jag köper :-)
#1424454
Röstar för blanksvart! Känns som man annars måste foliera stolparna då dessa är blanksvarta från fabrik. Blir även en liten lattjo kontrast mot rutorna som bak (samt även panoramataket, minns dock inte om din kärra hade det?) är tonade svarta och upplevs som blanka i och med ytan. Tror Volvo tänkte helt rätt som gick med blanksvart på senare årsmodeller.

Ska klara av två besök hos min verkstad följt av stenskottslagning samt polering - sedan står foliering näst på tur. Kul att du bor i Stockholm, ännu skojigare att du är på gång att flytta mot Norrtälje! Alltid gillat Norrtan, om inte annat så för ICA Flygfyren som är världsklass :party:

Bifogar en bild från när jag hämtade min. Förstår om det inte botar pirret men det känns ändå rätt att försätta dig i skuld inför hämtningen för att den vägen tvinga fram bilder på din raket ;-)

Ska försöka komma ihåg att pinga med vilken folierare det blir :-)
Bilagor
2020-10-28 13.15.26.jpg
2020-10-28 13.15.26.jpg (692.53 KiB) Visad 292 gånger
av TobbeZ
#1424470
HerrDödén skrev: tis 19 jan 2021, 01:09 Röstar för blanksvart! Känns som man annars måste foliera stolparna då dessa är blanksvarta från fabrik. Blir även en liten lattjo kontrast mot rutorna som bak (samt även panoramataket, minns dock inte om din kärra hade det?) är tonade svarta och upplevs som blanka i och med ytan. Tror Volvo tänkte helt rätt som gick med blanksvart på senare årsmodeller.

Ska klara av två besök hos min verkstad följt av stenskottslagning samt polering - sedan står foliering näst på tur. Kul att du bor i Stockholm, ännu skojigare att du är på gång att flytta mot Norrtälje! Alltid gillat Norrtan, om inte annat så för ICA Flygfyren som är världsklass :party:

Bifogar en bild från när jag hämtade min. Förstår om det inte botar pirret men det känns ändå rätt att försätta dig i skuld inför hämtningen för att den vägen tvinga fram bilder på din raket ;-)

Ska försöka komma ihåg att pinga med vilken folierare det blir :-)
Jo det har du rätt i faktiskt att det blir snyggare med blanksvart då stolparna är det. Min kärra har också panoramatak vilket är snyggt på det röda :-)
Volvo har verkligen fått ett lyft på sin design dom senare åren började väl med v90 men alla modeller är ruskigt feta nu :-)

Norrtälje är trevligt sen är det ju lite billigare att köpa något där uppe än i Stockholm plus att försäkringen på bilen inte lär inte bli lika dyr heller. Sen som du säger så är Flygfyren världsklass :-)

Sjukt snygg bil, jag blir inte mindre sugen på att hämta ut min när jag ser din. Kommer slänga upp bild på min kärra när jag hämtat den :-D

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]