Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1424476
Kan det vara så att bilarna står i olika länder? Och att Volvo on Call beter sig annorlunda av den anledningen.
av LViken
#1424782
Prova med att ta bort volvo on call-appen i telefonen och ladda ner den på nytt till telefonen. Detta hjälpte mig vid detta bekymmer. Har gjort detta senast idag men då var det appen som visade öppna dörrar, värmaren på mm vilket inte stämde. Detta rättades till i den nyladdade volvo on call-appen i mobilen.
av S6024t
#1424786
Du får väcka upp bilen typ var 4 dag,typ lås upp/lås..verkar ju som att den somnar in helt efter 7 dagar,,nu är det här något jag läst ,minns inte var...men detta har hänt mig ,bilen stog 9 dagar...
av CivIng
#1491762
Kör vår V90 B4 dagligen och har drabbats av detta meddelande nu i dagarna, inte på flera dagar har jag kunnat styra klimat etc med appen. Finns det ngn enkel lösning eller måste man kontakta verkstaden?
Användarvisningsbild
av js1
#1491781
Installera om appen helt i din mobil.
Användarvisningsbild
av bem
#1491799
Så här står det i handboken till min V90 T6 Recharge MY22 early:

Volvo On Call tillgänglighet
Uppdaterad 2021-05-28
För att spara batteri är Volvo On Call-systemet programmerat att stängas ner när bilen inte används under längre perioder.
Volvo On Call är fullt tillgängligt i 5 dygn.
Dygn 6-21 kan tjänster som t.ex. fjärrmanövrerad startspärr och spårning av stulet fordon initieras via Volvo On Call servicecenter.
Efter 22 dygn kopplas systemet ner för att spara batteri och blir fullt tillgängligt igen så snart bilen har startats.

En Volvo laddhybrid laddar 12-volt startbatteriet när hybridbatteriet laddas. När hybridbatteriet laddats klart avslutas laddningen av 12-volt startbatteriet. Så står det i alla fall i manualen inkl manualen som finns som app, till min V90 T6 Recharge MY22. Jag har haft min V90 stående rätt länge under värsta Pandemin så jag har sett viloläget jag också.
Bättre vore om man har laddsladd ansluten den kunde underhållsladda 12-voltbatteriet men det tror jag inte görs, jag är osäker om någon underhållsladdning sker då. Jag har i alla fall inte hittat nån dokumentation som säger att 12-voltbatteriet underhållsladdas när laddsladden till Hybridbatteriets laddning är ansluten till bilen (på min V90). Nån som vet med säkerhet?

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...