Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1254414
Valde att inte betala 30k plus för B&W ljudet när bilen var ny men nu finns ju den billigare varianten från H K som jag för övrigt tycker är bättre. Går det eftermontera eller kostar det som en ny bil då månne??
Användarvisningsbild
av grillchips
#1254439
Vi har ju snubben på Swedespeed som bytte ut rubbet mot B&W, det landade på drygt halva nypriset om jag minns rätt. Så, inte billigt. Däremot funderar jag på hur ljudet blir av att bara byta högtalare. Jag vet att personen på Swedespeed fick frågan om det var värt att bara byta just högtalarna och enligt honom var det inte värt det.
Men hela projektet var tydligen lyckat, sourca delar för 15k är däremot kanske inte superlockande.
Användarvisningsbild
av Derank
#1254440
Låter otroligt biliigt med steg, subwoffer och samtliga högtalare för 15k, men det kanske inte kostar mer idag. Bara subben till min XC60 kostar 8lax . Och sub har inte gått att eftermontera i någon volvo de senaste åren pga avsaknad av mjukvara för att kunna styra den.

Så skulle det bara kosta 15lax skulle jag inte tveka en sekund.
#1254473
Här är tråden för den som är nyfiken. Det är intressant läsning. Det framgår också vad som är problematiskt i bytet vilket jag antar stämmer över för de 3 olika systemen generellt.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... em-upgrade

Såhär säger han angående totalsumman:
"The cost of components I got varied, but on average were about 50% of new spare part price..."

Det framgår inte riktigt om han plockar delar från hyllan, har bra kontakter eller har sourcat från skrotade bilar men jag tippar på det sistnämnda. Kollar man snabbt på Bildelsbasen för ex B&W-delar så är man ganska snabbt uppe i 10k+. Personen i fråga har standardsubben som han har låtit vara as is så den kostnaden slapp han såhär i efterhand.
Användarvisningsbild
av Derank
#1255209
Bara steget nytt kostar ju nära 700 dollar där så han måste ha köpt beggat om han kom undan med 15k. Men det går ju lika bra det ochdå.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

av least
#1425024
En multimeter i läge "motstånd" bör ge svaret på om hårdvaran är inkopplad.
Fysiska switchar lär det vara ont om på dessa enheter.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]