- ons 20 jan 2021, 14:19
#1424707
Undvik för allt i världen Bifuel. Dvs gasdrift.
Maaaasssssor av extra problem med dom och gastankarna har bäst före datum. Byte lönar sig inte ekonomiskt.
Flexfuel är en annan sak, med etanol.
Bifuel är gas =Big nono!
V70N (tom tidiga 2008) är Bifuel.
V70II (from tidiga 2007) är flexfuel.
V70N classic och V70II såldes samtidigt under sent 2007-tidigt 2008.
V70N 2005 - 2007 är väldigt välbyggda, och för 50kkr får du en ohyggligt fin sådan, om du åker utanför storstan.
Milen är inte viktigt. Historiken är viktigare.
Det är generellt så alltid.
Alla motoralternativ är ok (utom Bifuel) men Dieseln har tråkig skatt upp till riktigt nya.
Du ska åka många mil till +-0 med bensindito.
Bensin V70N går generellt otroligt snålt på landsväg, men det sticker iväg i stadstrafik.
Maaaasssssor av extra problem med dom och gastankarna har bäst före datum. Byte lönar sig inte ekonomiskt.
Flexfuel är en annan sak, med etanol.
Bifuel är gas =Big nono!
V70N (tom tidiga 2008) är Bifuel.
V70II (from tidiga 2007) är flexfuel.
V70N classic och V70II såldes samtidigt under sent 2007-tidigt 2008.
V70N 2005 - 2007 är väldigt välbyggda, och för 50kkr får du en ohyggligt fin sådan, om du åker utanför storstan.
Milen är inte viktigt. Historiken är viktigare.
Det är generellt så alltid.
Alla motoralternativ är ok (utom Bifuel) men Dieseln har tråkig skatt upp till riktigt nya.
Du ska åka många mil till +-0 med bensindito.
Bensin V70N går generellt otroligt snålt på landsväg, men det sticker iväg i stadstrafik.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.