Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av corey1337
#1424565
Hej allesammans!

Hoppas nån vänlig själ vill hjälpa mig eller sitter på nån kunskap om vad detta fel kan bero på,

Har idag en xc60 -14 d4 med dieselvärmare som varnar för låg kylvätskenivå... har fyllt på lite gran men när jag öppnar kärlet så pyser det ut luft ''wips'' så är den mitt imellan max och min, det försvinner ingen glykol. den står i garage om nätterna och det är inte blött på golvet.

nån som har haft samma problem? :-D
av dannesk
#1424577
Du har väl en 4-cyl VEA, finns väl en risk att det är något allvarligare med motorn.

viewtopic.php?t=136126
Senast redigerad av 1 dannesk, redigerad totalt 0 gånger.
av corey1337
#1424584
Jo jag har kollat i olika trådar, verka vara ett vanligt förekommande fel..

Men som jag förstår så kan det bero på flera olika fel dieselvärmare toppen vattenpumpen kylarlocket,

en fråga till er som kanske är mer kunnig, när man startar bilen så rör sig vattnet i expansionskärlet nästan som att det bubblar, är det helt åt h-vete?
Användarvisningsbild
av pb81
#1424615
Det är väl inte vea i den? Är väl femman? Men bubbel i vattnet brukar tyvärr inte vara ett bra tecken. Luktar det avgaser i kärlet? Färg på kylarvattnrt?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1424617
D4 FWD kom som VEA till MY14.
av dannesk
#1424646
Förutsätter att TS har FWD VEA eftersom det inte specas om det är en AWD eller FWD. Blir alltid massa gissande när man inte kan speca exakt vilken bil man har i inläggen vilket är av betydelse för korrekta svar.
av corey1337
#1424732
Jag har en xc60 D4 AWD 14- gått 13500mil service schema som är följt strikt.

Tyvärr så får jag inte in den på verkstad förens nästa vecka så jag är lite behov av bilen, tänkte att det kunde bero på nått läckage men verka inte som de. Oljan ser bra ut glykol har rätt färg, bilen går som den ska förutom detta problem.
Användarvisningsbild
av pb81
#1424748
Har den varit servad nyligen? Var den helt kall när du fyllde på? Försvinner det bara nu när du använder dieselvärmaren mer?
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]