Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#835034
Bild

Noterbart är att sen vi ryckte ur lmm'n i torsdags så har den inte tänt felmeddelandet igen men det känns lite för bra för att vara sant att det bara skulle vara glappkontakt och jag har sen dess bara kört kortare sträckor, tot ca 2,5 mil. Men förut har den tänt den bara jag kört till Ica 3km bort.

Får ta med mig en kompis som får hålla koll på värdena medans vi kör en längre sträcka och sen även se om den tänder koden igen.

Var lite feg och avbokade besiktningen i lördags då jag inte vet om detta är en felkod som de ger nedslag på, men med tanke på att den inte tänt koden igen så borde jag åkt dit.
#1424509
Är det inte laddtrycksgivaren, bytte min då jag fick felkod P1119 trodde först det var luftmassemätaren men det var laddtrycksgivaren, den var helt kletig. Nu funkar det klockrent. Dock tog volvo 1190 kr för den. Finns billigare Bosch kopia men jag körde på original och bytte det själv.

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]