Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1424418
Jo jag har köpt en bromssköld vänster fram 9036377 från Autodoc.
Förra gången fick jag till fel sida när jag köpte en sköld till bak det var felmärkt. Så jag litar inte på vad det står på förpackningen. Dessutom passade den inte på rätt sida heller. Och det märkte jag först när skiten redan var lackat :bored: .
Trots det är jag korkad nog o köpa en till på samma ställe :oops: .
Men den här gången köpte jag skölden tillverkad av klokkerholm men det verkar som de smäckt på klister lappen på en Ridex sköld istället. Klokkerholms brukar vara röda eller svarta till färgen men den här är förzinkad med samma pressningar som Ridex.

Frågan är hur ser jag skillnad på vänster o höger bromssköld fram det går ju
att vända dem båda så uttaget för bromsoket hamnar framåt.
Var ut o lade mig i snön o kolla på min bil men det finns inte ett spår av sköldarna numer.
Kan man se det på pressningarna på skölden på nått vis?.

Tänkte det vore trevligt med en bromssköld när ändå vänstra hjullagret sa bytas.. Och grejen är ju den att skölden måste vara målad o klar innan då jag inte har eget bilgarage.
Tack för svar.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1424497
Screenshot_20210119_095252_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20210119_095252_com.android.chrome.jpg (94.89 KiB) Visad 1098 gånger


Vparts brukar vara pålitliga om bilden stämmer så är inpressning i plåten olika på hö/Vä.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1424519
@Nexus, Tack som fan :-D har kollat på många bilder men ingen har stämt.
V parts kollade jag aldrig på :oops: . Snubben på V parts trodde det skulle stämma då de är rätt noga med sånt. Trevlig o hjälpsam kundtjänst har de med på V parts måste jag säga.
Jag hitta vänsterskölden på V parts hemsida o det ser då ut som min sköld från Autodock är samma sida dvs vänster.
Sen om min Autodock sköld passar i övrigt är en annan sak. Då jag misstänker att Autodock kan ha skiftat lappar på min sköld.
Då har man kanske lärt sig nått mer :-)


Edit kan säga att V parts nuvarande bilder stämmer. Jag var på skroten och kika lite på hur det ser ut när det finns en sköld :nerd: .
Om man håller bromsskölden med gapet för oket framåt då sa alla pressningar bukta utåt från bilen och det sa bara vara ett skruvhål upptill.
Gäller båda sidor fram. Sen om skruvhål linar upp och om skölden går fri från skivan osv vet man inte förän de sa dit :bored: .
Men köper man ett bra fabrikat är risken att det passar större. Tyvärr misstänker ju jag att fått nått Kina skit med en finare klisterlapp på. Det ser ut som det setat en annan lapp under. Jag har inga högre tankar om Autodock än det.
av Erik Å
#1424593
Inget ont om vparts men Trodo.se har fler fabrikat att välja på (i olika prisklasser).
En stansad plåtbit borde väl de kinesiska kopieringsfabrikerna kunna åstadkomma utan större problem? What could possibly go wrong? :P
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1424594
Erik Å skrev:En stansad plåtbit borde väl de kinesiska kopieringsfabrikerna kunna åstadkomma utan större problem? What could possibly go wrong?
Hmm ja det vette fan alltså men men. Har man tur funkar det med. :-)
#1426531
Har precis bytt båda sköldarna fram, köpte på Biltema. 139/sty. Orkade inte lacka utan byter igen när de rostat sönder. De gamla var som papp. V70 2.4T -00

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]