Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mialen
#1424359
Har precis köpt en C70 1998 men fjärren lirar ej. Bytte batteri men inget händer. Kan man koda den själv mot bilen? Läste något om tändning 5 ggr osv, men vet ej om det funkar på denna bil.Någon som vet?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1424401
Nä in till Volvo är det som gäller har jag för mig. Har du kollat så att batteriet sitter i ordentligt å har kontakt mot ytorna?
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1424421
På mina fick jag ta lite kontaktsprej o droppa ner i knapparna och trycka lite en stund.
Tog sedan en liten droppe 5-56 i varje knapp o trycka lite till. Vet inte om larmdosan är rätt ställe för 5-56?.
Men det funkar fortfarande 2 år senare. Obs jag hade tagit isär dem och bytte battrierna
samtidigt samt skalen. Och kollade om det var kontakt som ovanstående talare föreslår.
I den ena dosan var det ingen kontakt med batterit.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1424443
Det är inte ovanligt att mottagaren ger upp med åren. Eller rättare sagt "tappar räckvidd".
Prova att sätta fjärrisen mot vindrutan, riktad direkt mot instrumenthuset, och se om det blir någon reaktion då.

Du kan inte programmera in fjärrkontroller själv på x70, det är bara 850, 2/7/900-serien med VGAI/II-larm det går på.
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]