Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rd350
#1422809
Du öppnar med en ståltråd på ordinarie öppningshandtaget på insidan. Finns inget blockerat låsläge på dessa så det är enkelt. Ett antennspröt funkar bra.
av abel1
#1422814
Men kommer ju inte åt öppnings handtaget på insidan...
Får ju in nyckeln i förardörren men går inte att vrida om är helt stopp. Kanske går med en huggmejsel och tång så man får mera kraft? Eller borra ut hela låset?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1422821
Spraya rikligt med spray och joxa med nyckeln flera gånger. Till slut är smutsen upplöst. Min förra bil fick jag göra så med när fjärrkontrollen la av.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av kebabpizza
#1422832
Gör som på TV, för du har väl inte missat Vägens Hjältar eller Frusna Vägar? :-)
Där bänder dom upp dörrar i parti o minut med hyfsat enkla medel, även de modernaste bilar ger med sig, så en gammal Volvo borde inte vara något problem.
av Lövet
#1422842
abel1 skrev:Jo har sprayat massa låsspray och försökt länge fram o tillbaka med nyckeln men hjälper inte. Kanske rostat ihop inne i
kebabpizza skrev:Gör som på TV, för du har väl inte missat Vägens Hjältar eller Frusna Vägar? :-)
Där bänder dom upp dörrar i parti o minut med hyfsat enkla medel, även de modernaste bilar ger med sig, så en gammal Volvo borde inte vara något problem.
Sån här är det de petar in i dörröppningen för att komma åt och öppna dörren från insidan.
https://www.bauhaus.se/luftkudde-klarar-max-135kg
Användarvisningsbild
av Y62
#1422879
Jag tog ett stålband, sånt där som man emballerar med. Bände upp dörren med lite virke och in med bandet. Dom går böja lite som man vill och med ett klippt hack fick jag tag i dörrhandtaget på insidan.
av abel1
#1424203
Tack för alla tips men fick gå en ruta och bryta med kofot till förbannelse då låsmekanismen i dörrarna hade kärvat ihop totalt....

Mvh Anders

Fick detta svar idag på mail. När det […]

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]