Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1423272
Jag fick låsen i bakdörrarna bytta på min V90 2017 på garanti men den är såld nu. Om man inte kan ta sig in i bilen eller att dörrarna inte går att stänga borde det gå att testa Assistans med lånebil tills Volvo har tinat låsen eller helst nytt dom. Jag har inte lusläst villkoren men i mina ögon är det ”driftstopp”.
Blir lite pinsamt om det blir många bärgningar pga minusgrader.
#1423349
Jag försökte, dock utan att ta till våld, och det gav inte med sig. Hur hårt skall man egentligen ta i?
least skrev: tis 12 jan 2021, 14:33 Backspeglarna har överström-skydd som förhindrar att motorn skadas ifall de fryser fast.
Man kan vrida speglarna till korrekt position med handen ifall motorn inte orkar.
#1423436
Det var väl för mina trakter ett extremt väder med mycket tösnö och regn i veckan som följdes av minusgrader. Backspeglarna vinklade inte ut sig, och efter att jag slängt in min väska i baksätet ville inte dörren fastna i stängt läge utan studsade bara ut. Backspeglarna bröt jag loss med handkraft och de fungerade efter det. Bakdörren lyckades jag få att låsa efter att jag fipplat med låsmekanismen några gånger.
#1424054
Alla mina Volvo har haft detta sedan min första V70II MY 2008. Alla har haft dörrar och lås som fryser. Värst är när dörrarna inte går att stänga. Hände med mina V70 att jag fick köra och hålla i förardörren tills dess bilen blivit varm. Även denna V90 T8 har problem. Tyvärr har även laddluckan det och krånglar vid öppning/stängning. Helkasst att man på 12 år inte lyckats fixa det.

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]