Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mlarss
#1423873
dannesk skrev: fre 15 jan 2021, 17:41 Ladda upp batteriet så det blir fulladdat och kör dit bilen. öppna huven, lås bilen med nyckeln i förardörren, lyft av pluspolen på batteriet (så förbrukar inte bilen batteri när den står) och stäng sedan huven. Då är bilen låst och strömlös och ett normalt laddat batteri klarar av att stå kallt i 3 veckor utan att det ska tappa speciellt mkt kapacitet.

När du ska hämta bilen så låser du upp bilen med nyckeln, öppna huven och koppla in batteripolen igen.
Funkade nästan....
Att låsa med nyckeln aktiverar inte centrallåset.
Lås upp bilen, öppna motorhuv och baklucka, kryp in och lås bilen med knappen på förardörren. Kryp ut och stäng bakluckan. Nu är dörrarna låsta och larmet inte aktiverat.
Koppla ur batteriet.
Vi får se om 3 veckor om det var en bra ide.
Tack för inspirationen dannesk! :-)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1423875
Märkligt att bilen larmar när du rycker batteriet, det hände aldrig när mitt batteri var så gott som totalt stendött. Men det lilla som fanns kvar kanske räckte för att bilen skulle vara nöjd.
Användarvisningsbild
av PalleH
#1424017
dannesk skrev: fre 15 jan 2021, 17:41 Ladda upp batteriet så det blir fulladdat och kör dit bilen. öppna huven, lås bilen med nyckeln i förardörren, lyft av pluspolen på batteriet (så förbrukar inte bilen batteri när den står) och stäng sedan huven. Då är bilen låst och strömlös och ett normalt laddat batteri klarar av att stå kallt i 3 veckor utan att det ska tappa speciellt mkt kapacitet.

När du ska hämta bilen så låser du upp bilen med nyckeln, öppna huven och koppla in batteripolen igen.
Synd man inte kan gilla inlägg,tumme upp på detta i alla fall. ☺️👍
av mlarss
#1428421
Det funkade bra, bilen startade utan tvekan när jag kom tillbaka. Jag behövde bara ställa klockan.
Det verkar som att det har varit rejäla köldknppar medan jag var borta så det var nog inte fel att koppla ur.

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]