Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad tycker ni?

Utan dubbla integrerade delade slutrör
37
70%
Med dubbla integrerade delade slutrör
16
30%
#1319829
Utan, alla dagar i veckan. Vet inte hur de tänkte på *60-serien, men det ser ju ut som en hemskt billig Kina-historia likt detta:
Bild

På *90 ser det bättre ut men även där är jag team #utan.
#1319982
@Perra83, De från Volvo är nog en hel piece, det vågar jag tro (och hoppas innerligt). Problematiken för mig är att de ser tamejfasen precis likadana ut som de billiga Kina-klibborna.
#1320062
Åkt bakom några med de dubbla utblåsen, ser billigt ut när man ser att det är ett enkelt rör strax innanför. Ska det bli något att sträva efter måste ju röret en bit in delas upp så det är ett rör till varje öppning. Inte så snyggt med det stora rektangulära heller när man ser det lilla röret innanför men i alla fall ett rör, ett utblås.
#1320135
Även jag har Volvos "dubbla integrerade slutPLASTRUTOR", och tycker det ser hemskt ut med tanke på att röret bakom inte också byttes ut mot dubbla paret. Hade jag vetat detta innan köp så skulle jag inte tagit detaljen.
#1320238
III skrev: tis 04 jun 2019, 22:42 Åkt bakom några med de dubbla utblåsen, ser billigt ut när man ser att det är ett enkelt rör strax innanför. Ska det bli något att sträva efter måste ju röret en bit in delas upp så det är ett rör till varje öppning. Inte så snyggt med det stora rektangulära heller när man ser det lilla röret innanför men i alla fall ett rör, ett utblås.
XC90 hade två inre rör innanför slutrören på vardera sida på någon årsmodell. Tror det var my16. I alla fall på D5.

Men där fanns inte möjligheten till de delade synliga avsluten...
#1424013
Har också funderat på det. Har själv inscription med styling kit. Men undrar nu om man verkligen ska beställa dubbla slutrör kan lägga upp bild på en med dubbla slutrör så får ni se den också
Bilagor
Screenshot_20210116-174025_Gallery.jpg
Screenshot_20210116-174025_Gallery.jpg (50.84 KiB) Visad 595 gånger
Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]

Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]