Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1423984
* Bil - Opel Astra 1,6 16V -00.
* Effekt/Nm - 100hk/150Nm.
* Fälgar/däck - Original alu/Good Year 195/60-15


Då har grabben fått sin förstabil, en Åpel Astra 1,6 16V. Ingen monsterbil, men det är i
jättefint skick förutom en skada på högersidan. Den har endast rullat 15.000 mil och är
alltid servad enligt boken på verkstad.




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 White, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1423993
Svärfar hade en likadan fast kombi. Där fick Opel till ett riktigt bra rostskydd, för att vara dom. :-) Jo dom är pålitliga med få typfel.
Tändningslåset brukar gå sönder, vilket det gjorde på svärfars bil. Beställde nytt original för ganska många pengar. Kolla bränsleslangar som är av usel kvalité.
Tyst och komfortabel bil för pengarna. Önskar er lycka till med en till synes fin bil!!!
Är det fortfarande ottobil som säljer delar häromkring?
#1434162
Ja det kostar lite att hålla igång lite äldre bilar, men nu ska den väl rulla på ett tag!
#1440558
Blev lite mek med denna igår!!
Mössen hade gnagt hål på slangen till spolarmunstyckena till framrutan, så där
kom inte fram mycket spolarvätska.

Blev till att plocka bort plastskyddet vid torpeden och lokalisera läckan. Dom hade
gnagt på en 50mm lång bit som jag fick lappa med vulkband då jag inte hade rätt
slang och skarvkopplingar hemma.




Bild

Bild
#1441103
Blev lite strul med denna för ett par dagar sedan. Plötsligt ville bilen bara gå på tre
burkar och misstände kraftigt. Efter inspektion av tändstiften kunde problemet ringas
in till cylinder ett. Stiftet var helt svart och det syntes att den inte ville tända på den
cylindern. Lyckade ragga tag på en bättre begagnad tändkasett att prova med, och då
gick den bra.
Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]