Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1423968
Hej
Min fina S90 har blivit påkörd i somras. Stått parkerad på en 30 väg då kom en bil i full fart och körde på den snett bakifrån. Ingen var i bilen som tur då.
Bilen har varit på reparation i 7 mån. Fick den nu för att testa den under helgen.

Vid själva krocken var det en lös plastbit på mattan där bak. Ingen har kommit på vad den kan komma ifrån. Vad det är för ngt?
Jag försöker bifoga bilder på den.
En gåta fortfarande...

NÅGON SOM VET?
Senast redigerad av 2 GATUPLAN, redigerad totalt 0 gång.
#1424094
GATUPLAN skrev:Hej
Min fina S90 har blivit påkörd i somras. Stått parkerad på en 30 väg då kom en bil i full fart och körde på den snett bakifrån. Ingen var i bilen som tur då.
Bilen har varit på reparation i 7 mån. Fick den nu för att testa den under helgen.

Vid själva krocken var det en lös plastbit på mattan där bak. Ingen har kommit på vad den kan komma ifrån. Vad det är för ngt?
Jag försöker bifoga bilder på den.
En gåta fortfarande...

NÅGON SOM VET?
Från den andra bilen?
Ser ut att vara nått klips som hör hemma på en front. Vad va den andra bilen för märke modell?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1424324
GLIZ skrev: sön 17 jan 2021, 01:27
GATUPLAN skrev:Hej
Min fina S90 har blivit påkörd i somras. Stått parkerad på en 30 väg då kom en bil i full fart och körde på den snett bakifrån. Ingen var i bilen som tur då.
Bilen har varit på reparation i 7 mån. Fick den nu för att testa den under helgen.

Vid själva krocken var det en lös plastbit på mattan där bak. Ingen har kommit på vad den kan komma ifrån. Vad det är för ngt?
Jag försöker bifoga bilder på den.
En gåta fortfarande...

NÅGON SOM VET?
Från den andra bilen?
Ser ut att vara nått klips som hör hemma på en front. Vad va den andra bilen för märke modell?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det var en liten Toyota som blev helt förstörd MEN inuti min bil blev inga synliga skador. Inne i kupén var det inga skador. Inga trasiga delar som skulle släppa in andra delar/bitar i kupén.
Men hård smäll.. lite mynt och den klippsen på mattan som förvirrar mig...

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]