Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knorken
#1423912
Har monterat led från vparts i skyltbelysningen,.
Det funkar i nån vecka beroende på väder, till slut börjar de glappa o blinka tills att de slocknar helt, plockar ur o rengör o får bort den grön geggan som blir, rengör "flärparna" på modulen osv, sen funkar det i några dagar igen, till slut så har det krupit in fukt in i själva modulen,..
Vafasn ska ja göra för att motverka detta problem??
Hur kan ja få bort att det ärgar inne på blecken? Hur får jag bort att det kommer in fukt???
Blir tokig snart..
Tack på förhand.
av Erik Å
#1423915
Ärg på kontaktblecken kan man förebygga med lite fett eller vaselin efter att man putsat upp dem.
Men det får ju inte komma in fukt i modulerna, då kommer det att gå åt skogen.. Blecken tål inte att bada i saltvatten heller, lite kondens kanske de kan hantera.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1423916
Tätningen på dessa tredjepartsmodulerna är tyvärr inte så bra heller. Gick nog igenom 4 par på kort tid innan jag tillslut testade original, som har funkat fint i flera år nu.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1423920
Som sagt, original led håller fint och lyser behaglig bra, inte så starkt som backljuset vilket jag tycker eftermarknadsmoduler gör.
Art.nr 31365548, säljs styckvis så det behövs två med detta nummer.
av knorken
#1423929
Vart hittar jag original? Äre närmaste volvohandlare som gäll? Är de canbus? Har en xc70 -13 så led är inte original på denna modell, kanske funkar ändå? Är helt grön när det gäller bilar... :oops:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1423964
@knorken, Ja volvo åf brukar kunna ta hem orginaldelar. Annars te.x https://www.skandix.de/de/fahrzeug-teil ... e/1069478/

De har det motstånd de behöver för att fungera och de lirar som de ska på din. Haft mina nu på förra v60:n 2012 och nuvarande xc60 2014 och de lyser så fint. Inte heller så där satans helljusstarkt som vissa utan snyggt starkt och vitt :-)

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]