Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1423872
Hämtade min nya XC60 T6 Recharge idag. Mycket trevlig bil, och jag är imponerad av mjukvaran både i bilen och i telefonen (förutom problemen med värmar-timer, men det verkar Volvo väl känna till då jag fick info om det redan från säljaren).

Det enda jag inte förstår i användargränssnittet är det som Volvo kallar "Dynamisk symbol" som man hittar på instrumentpanelen medllan yttertemperaturen och klockan:
Bild

Eftersom den finns med i manualen tänkte jag att man skulle förklara vad den har för nytta/funktion, men även efter att ha läst det förstår jag faktiskt inte varför den är där och tar plats och uppmärksamhet från annat.

Citerar manualen:
I förardisplayens mitt finns en dynamisk symbol som ändrar utseende för olika typer av meddelande. En bärnstensgul eller röd markering runt symbolen indikerar allvarlighetsgrad för kontroll- eller varningsmeddelande.
Med en animering kan grundformen omvandlas till grafik som visar var ett problem är beläget, eller för att tydliggöra information.
Och under detta följer en bild, i sann Michael Jackson-anda, som inte hjälper till direkt:
Bild

Någon som klurat ut detta? :-)

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]