Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poscarjr
#1420059
frazer skrev: lör 26 dec 2020, 01:29
poscarjr skrev: fre 25 dec 2020, 21:15
frazer skrev: fre 25 dec 2020, 15:31

Menar du om vi lyckats få de sakerna som inte går att kombinera iom MY21 eller allmänt? Man fick göra avkall på vissa saker men är genellt sett nöjd. Optimalt hade såklart varit R-design med skinn och svart innertak men finns det inte så finns det inte :bored:
Jag ville ha ljust tak till det bruna lädret. Min ÅF sa att det var omöjligt att få till en sådan ändring. Nöjde mig inte utan mailade Volvo. Svaret var det samma - gick inte utan Volvos designers har komponerat ihop de olika interiörkombinationerna som är globalt mest gångbara.
Med facit i hand är jag väldigt glad att det inte gick att ändra...
Med ljus klädsel kan jag tänka mig att det passar bra. Men med svart vill man nog även ha svart tak?
Sant, så kan det nog vara. Min poäng var väl mest att ändringar verkar vara omöjliga att få till. Idag har jag svart läder och ljust tak och det ser bra ut men brunt läder, bruna paneler och ljust tak hade sett för...ligt ut.
Håller med om att valmöjligheterna idag är för begränsade. Bara att klaga/gnälla till ÅF/Volvo så dom får feedback.
Användarvisningsbild
av frazer
#1420158
När brukar reg.nr finnas tillgängligt via Min Volvo? Hur lång tid innan leverans?
av eqt
#1420163
poscarjr skrev: lör 26 dec 2020, 13:02 men brunt läder, bruna paneler och ljust tak hade sett för...ligt ut.
Håller med om att valmöjligheterna idag är för begränsade. Bara att klaga/gnälla till ÅF/Volvo så dom får feedback.
Tänkte du följande kombination?

Bild
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1420169
eqt skrev: lör 26 dec 2020, 23:48
poscarjr skrev: lör 26 dec 2020, 13:02 men brunt läder, bruna paneler och ljust tak hade sett för...ligt ut.
Håller med om att valmöjligheterna idag är för begränsade. Bara att klaga/gnälla till ÅF/Volvo så dom får feedback.
Tänkte du följande kombination?

Bild
Ja :)
av vitoc
#1420724
Beställde min XC60 T8 (Med i princip alla tillval) I början på december.

Den las till i "Min Volvo" 6 December, med leverans v18.
Idag uppdaterades det med leverans till V12!

Får hoppas att det fortsätter gå åt det hållet :)
av Danielsjholm
#1420737
frazer skrev: lör 26 dec 2020, 22:58 När brukar reg.nr finnas tillgängligt via Min Volvo? Hur lång tid innan leverans?
För mig har det inte gjort det, bilen är byggd och på väg till ÅF. Fick dock regnr av ÅF när jag bokade upphämtning veckan innan Jul.
av Manjanaz
#1421265
Hej. Ny i forumet. Har i mellandagarna lagt beställning på en T8. Denim Blue och blonda stolar (RC40). Har sjukt stora förväntningar på den här bilen. Inte haft Volvo på 30+ år men de har verkligen lyckats med utseendet på de nya modellerna. XC60 är helt klart den crossover som ser bäst ut f.n. Land Rover inräknad.
Användarvisningsbild
av frazer
#1421267
Manjanaz skrev: lör 02 jan 2021, 01:11 Hej. Ny i forumet. Har i mellandagarna lagt beställning på en T8. Denim Blue och blonda stolar (RC40). Har sjukt stora förväntningar på den här bilen. Inte haft Volvo på 30+ år men de har verkligen lyckats med utseendet på de nya modellerna. XC60 är helt klart den crossover som ser bäst ut f.n. Land Rover inräknad.
Välkommen i klubben, även min första Volvo efter att ha kört BMW tidigare.
av Niclas
#1423573
Är det någon här som har beställt en ny XC60 detta år? Jag beställde en XC60 B4 AWD inscription för en vecka sedan med leverans V15 enligt min volvo. Tycker det låter sent, någon som har fått något datum?
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 225

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen