- sön 10 jan 2021, 10:14
#1422817
Nu blir jag jobbig ;)
Är tillsatsens ( https://www.skruvat.se/Monteringssats-m ... 07807.aspx ) enda funktion att att slippa kapa originalslangen? Är det inte bättre isf att köpa en likadan originalslang för en billigare peng, kapa den och montera in slangvärmaren?
Instruktionerna är kanon, som Momentum skriver, men jag ser inte "min" D3 där. Det kan vara så att tillvägagånssättet är i princip detsamma som hos de andra motorerna. Jag la märke til att Calix:s site och pdf-arna där visar en frontmonterad - bredvid eller kring regskylten - uttag.
Är tillsatsens ( https://www.skruvat.se/Monteringssats-m ... 07807.aspx ) enda funktion att att slippa kapa originalslangen? Är det inte bättre isf att köpa en likadan originalslang för en billigare peng, kapa den och montera in slangvärmaren?
Instruktionerna är kanon, som Momentum skriver, men jag ser inte "min" D3 där. Det kan vara så att tillvägagånssättet är i princip detsamma som hos de andra motorerna. Jag la märke til att Calix:s site och pdf-arna där visar en frontmonterad - bredvid eller kring regskylten - uttag.
Opel Rekord 1700, Volvo 244GL aut, Golf MkII, Fiat Tipo 1,6, Mercedes 230, Citroën BX 1,4, Suzuki Baleno 1,6 GLX, Hyundai i10, Mercedes A170, V70 MY03, Golf MKVII, Chrysler Lebaron '93 3l V6 conv, Seat Arona, V70 D3 My11 Summum (skrotad pga olycka), nu: MB C200 T-CDI. Entusiastbil: ingen fn :(