Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1420999
Hej. Jag har en v70 -2009.
Helt plötsligt har det börjat läcka in vatten i bilen. Jag vet inte varifrån det kommer.
Ibland kommer det ett 20-tal droppar från främre taklampan.
För det mesta är det kraftig imma på insidan av alla fönster.
Ibland så har imman droppat ner så det är små pölar på golvmattorna.

Min första tanke är att det helt enkelt är kondens av den varma luften när man kör, som har blivit kall nu på vintern. Men när jag dagen efter jag kört har torkat av insidan av alla fönster (utan att kört eller satt på värmen) så är det ändå samma sak några dagar senare.

Bilen står på egen tomt men utan tak över.

Min far tycker att jag ska låta alla fönster vara nedrullade några millimeter, men det vet jag inte om jag vågar om det skulle "regna från sidan"...

Är det någon som har tips på hur jag hanterar problemet?
Mina barnbilstolar börjar mögla.
#1424687
Tack för alla svar.
Svaret på gåtan:
Jag lämnade in bilen på Bilia och dom testade genom att trycka på vindrutan inifrån och se att rutan lyfte ganska mycket på utsidan. Efter lite fotografering och samtal med huvudkontoret så byttes rutan kostnadsfritt eftersom det var originalruta och bara en ägare. Vet inte om det hade varit annorlunda om inte.
Väldigt proffsigt och trevligt. dom hade tom bilen inne över natten med torkutrustning för att torka golvmattorna som var blöta.
#1424738
Lustigt, har alltid haft problem med kondens o på vintern då is på insidan av framrutan på vår -10:a. vi köpte den ny på Torslanda (sambon volvoanställd). Hade tom inne den för det rätt tidigt men dom hittade inget... döm om min förvåning när jag trycker runt innerbackspegeln o det klonkar o hela överkanten flexar.... då ska dom rackarna till slut få fixa det iaf! Vilken Bilia var du på @Yakumo213?

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]