Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magistrat
#1416239
Noe flere som har vibrasjoner i bilen på T8?
Ingenting i ratt, men i stol og hele karrosseri bak.

Noen få ganger med sommerdekk, men med 18" Conti piggfri så er det ganske ille og hele tiden.

Samme om man er en eller flere i bilen.

Tatt av hjul og balansert hos dekkfirma, 4 hjulskontroll utført idag.
Merkeverksted sjekket for høydekast og feilsøkte, men ikke noe galt å se.

Slil skal vel ille en bil til 700.000 NOK være?

2020 V60 T8 Inscr
Km 12500
av Neno
#1416640
Har problem med min V60 T6 twin engine Balanserat hjulen 4 ggr hittills. Har haft problem med att bakvagnen vibrerar, efter senaste alanseringen med Hunter maskin med rulle som simulerar vägbana så krngde man av alla fyra däcken och matchade dem med fälgen. Efter det så blev det bättre i bakvagnen men ratten började vibrera i 130 Det tråkiga är att det är samma problem med vinterdäcken, verkstaden lånade sommardäc från en demobil oh då gick den fint.

Jag tror att bilarna har lite halvdåliga komponenter, dåliga drivaxlar eller bromsskivor tillsammans med dåliga däck skapar vibrationer Visssa bilar har nog lyckats få perfekta drivaxlar skivor och däck.

Min drivaxel bak skall bytas då knuten knarrar.

Däckbalansering igen 25 januari, sommar och vinterdäck.

Verkstaden påstår att alla nya volvo vibrerar, så jag tog och provkörde 3 av deras bilar och alla 3 gick helt perfekt jämfört med min.

23000km nu bilen är sen mars 2020

Sommardäck Pirelli18. vinterdäck Nokian R3-18. Lånade sommardäck från demobilen Michelin 19''
av Magistrat
#1418793
La om til sommer dekk igjen på bakhjul den her uka.
Og da er bilen fri for vibrasjoner overhodet.

Så det er noe galt med mine Conti bakdekk ,iallefall et av de.

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]