Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1416583
Faxenpraxen skrev: lör 05 dec 2020, 11:10 Är det alltså hjulet bakom remskivan som är problemet? Här är en bild där man ser bulten so håller den inre rullen20201205_110121.jpg känns dumt för mig att betala 3000kr att byta remskivan ifall den inte är problemet, ser betydligt svårare ut att komma åt remskivan än rullen nedanför.
Om du öppnar länken jag la med i mitt inlägg igår så ser du att "hjulet" och "remskivan" är en och samma detalj.

Tittar du igenom det här klippet så får du en bild av vad som behövs för byte. Nu är detta en annan bil men förfarandet är väl liknande. Tycker mig sett någon som klarat bytet med generatorn kvar i bilen men jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1416584
Jag tänker att du ska reklamera att den nya motorn tar kylvätska, blir det värre så har du en datum mot garantin att falla tillbaka på.

Är det din gamla eller är det en "ny" generator som nu klyddar? Är det en generator som hängt med den "nya" motorn från skroten så borde det kunna gå att reklamera, tycker jag.
av Faxenpraxen
#1416607
Hej

Generatorn säger dom kommer inte från den nya motorn, jag förstår att remskivan och hjulet är samma del men jag pratar om spännhjulet/stödhjulet som är bakom remskivan. Se bild
20201205_144628.jpg
20201205_144628.jpg (34.05 KiB) Visad 325 gånger
Det är alltså denna när den fladdrar upp och ner orsakar ljudet. När man varvar bilen rör denna på sig kraftigt, hela det inringade området rör på sig. Har jämfört med en bekants XC70 med samma motortyp då är denna rulle helt still.

Går det att ladda upp en film på något enkelt sätt för att visa detta?

Mvh
XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]