Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1416379
Kanske, men primärt för att bilen inte har levererats med 360 från fabrik.

Det är det som jag menar med carconfig, den beskriver vilka system bilen har.
Sen finns det options/tillbehör som kan eftermonteras på alla bilar, men 360 är inte ett sådant system.

Men, ifall tillverkaren vill tillåta 360 som eftermontage så kan man tillåta detta redan på måndag morgon.
Det är bara att ändra i det interna regelverket.

Dock kommer det inte att ske.
#1416409
pellemando skrev:@HitTheRoadJack, Är detta ett pågående projekt eller något som ligger på hyllan?
Sjukt intressant!

Ångrar så här i efterhand att jag var dumsnål och inte tog med 360 kameran, för att få tillgång till frontkameran, då jag anser att Volvos 360 kamera är ett skämt.
Använder 360-kameran varje dag jag kör. Fungerar sjukt bra! Ångrar INGET av den.
#1416427
Xanthopteryx skrev: fre 04 dec 2020, 17:40
pellemando skrev:@HitTheRoadJack, Är detta ett pågående projekt eller något som ligger på hyllan?
Sjukt intressant!

Ångrar så här i efterhand att jag var dumsnål och inte tog med 360 kameran, för att få tillgång till frontkameran, då jag anser att Volvos 360 kamera är ett skämt.
Använder 360-kameran varje dag jag kör. Fungerar sjukt bra! Ångrar INGET av den.
Jämför man med andra tillverkare ligger Volvo långt bakom. Det går ju inte ens zooma ut och rotera runt bilen. Kolla BWM så förstår du. Kamerorna i speglarna ger en extremt diffus bild.
#1416466
KnotVillage skrev: fre 04 dec 2020, 19:18
Xanthopteryx skrev: fre 04 dec 2020, 17:40
pellemando skrev:@HitTheRoadJack, Är detta ett pågående projekt eller något som ligger på hyllan?
Sjukt intressant!

Ångrar så här i efterhand att jag var dumsnål och inte tog med 360 kameran, för att få tillgång till frontkameran, då jag anser att Volvos 360 kamera är ett skämt.
Använder 360-kameran varje dag jag kör. Fungerar sjukt bra! Ångrar INGET av den.
Jämför man med andra tillverkare ligger Volvo långt bakom. Det går ju inte ens zooma ut och rotera runt bilen. Kolla BWM så förstår du. Kamerorna i speglarna ger en extremt diffus bild.
Varför skall jag rotera runt? Det get ju bara en falsk säkerhet och noggrannhet.
Jag ser saker runt bilen. Det är vad som räknas, eller hur?
#1416473
Falsk säkerhet med en tydligare bild? Att inte ens ha indikator på hur långt det är till föremålen eller om man kan öppna dörren är mycket märkligt. Känns mer bara som dom skulle täppa till käften på alla som saknade 360. Precis som AWD i slutet på 90-talet. Ett systemet som aldrig skulle lanseras. Ger vara dåligt rykte. Det funkar, precis. Mer än så är det inte.
#1416505
Vrida bilden ger en falsk säkerhet. Du tror att kameran visa allt från alla håll men det gör den inte.
Det är alltid en förvrängd bild och kan bara visa ett perspektiv från verkligheten.
Avstånd, syns ju med parkeringssensorerna?
Och på vad sätt var AWD dåligt? Tycker du det är dåligt nu också?

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]