Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Littleeye
#1413798
Kör v90 cc som jag vill montera xtra backlampor på. Mekonomen har inte koll. Är det som jag tror att det måste vara Canbus motstånd utöver relä+kabel för att det ska fungera? Tänker strands 2x15w. Ströminkoppling direkt från batteriet bak men var hittar jag enklast fram styrningen till backlampan.
av Xsheriffen
#1414034
@PelleTh, Snygg installation. Hur har man/du dragit in kabeln från backljusen upp till montering av relä och ström? Finns det ngn bra genomföring man enkelt kan hitta och använda? Tips mottages gärna.
av PelleTh
#1414990
@Xsheriffen, Tack. Jag fick det utfört av Bilia. Vet att han förklarade hur han hade gjort men kommer inte ihåg detta nu. Vet inte om blir hjälp av bilder på kablarna. Vill minnas att han tog loss panelen och visade.
av KnotVillage
#1416447
Ingen löst detta än med att bara byta lampor. Jag funderar på att flytta ut backljusen till dimljussockeln sen montera en BA15S i originalhålet för backljuset och ta ström från den vanliga backljuset. Vet dock inte hur övervakningen reagerar när dom drar mer än dom ska.
av NickL
#1423554
KnotVillage skrev:Ingen löst detta än med att bara byta lampor. Jag funderar på att flytta ut backljusen till dimljussockeln sen montera en BA15S i originalhålet för backljuset och ta ström från den vanliga backljuset. Vet dock inte hur övervakningen reagerar när dom drar mer än dom ska.
Har beställt dessa: https://www.horizonleds.co.uk/bay9s-435 ... ee-led-50w

Kunde dock inte vänta med att posta tills jag fått de och provat. Återkommer
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1423611
Ja tänk om dom förbrukat 50 watt. Då hade dom gett ljus motsvarande 350 - 400 watt räknat på vanlig glödlampa.
Men så är det tyvärr inte. Förbrukar väl någonstans runt 7 - 8 watt.
av Rasmus90
#1506655
ragge1 skrev:
poseidon skrev:Hur kopplade du?
Jag hämta styr ström från en gul / röd kabel back brevid säkringar så ström til backljus direct från batteri , hade tänkt å hämta ström til ljus från en ledigt plass i säkring men då hade fel tjuvkabel därför tog direkt från batteri ;)
på bild min så se ut som en brun / gul kabel men den är röd / gul
Denna räddade mig :D perfekt för v90!!!!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]