Moderator: Moderatorer

#1416329
provade BBV's Foam lance(hade väldigt tur att det fanns dysor( 1.10 samt en 1.40 i förpackningen), provade först original som är 1.25 funkade inte, trodde den var för svag så byte direkt till 1.40.. blev densamma och tänkte.. nae dags och returnera och i slutet valde jag att testa även 1.10 då det ändå fanns och BAM strålen blir perfekt.. så min GDS-hall behövde 1.10 och inte dom större.. nu blir det foam-party! :party: :party:
#1416354
UnleashFusion skrev: fre 04 dec 2020, 10:42 provade BBV's Foam lance(hade väldigt tur att det fanns dysor( 1.10 samt en 1.40 i förpackningen), provade först original som är 1.25 funkade inte, trodde den var för svag så byte direkt till 1.40.. blev densamma och tänkte.. nae dags och returnera och i slutet valde jag att testa även 1.10 då det ändå fanns och BAM strålen blir perfekt.. så min GDS-hall behövde 1.10 och inte dom större.. nu blir det foam-party! :party: :party:
Härligt att det funkade nu! :-)
#1416405
Bytt batteri i den automatiska parkeringsskivan. 50 kr för ett Duracell knappcellsbatteri! Plötsligt är ett startbatteri för 1000 - 1200 billigt.
Men än så länge behöver jag inte byta det i alla fall.

Fyra sommarfälgar rubbade, polerade och avtorkade med IPA. Två har fått lackbehandling. (Att det skulle ta så lång tid...)
#1416451
EbbevonVolvo skrev: fre 04 dec 2020, 17:24 Bytt batteri i den automatiska parkeringsskivan. 50 kr för ett Duracell knappcellsbatteri! Plötsligt är ett startbatteri för 1000 - 1200 billigt.
Men än så länge behöver jag inte byta det i alla
Vad har du för ”p-skiva”? I min Auto park time är det cr2450 och de är ju nästan gratis, typ.

Fick dit nya torkare från wipers idag samt dragit om ludtslangen till uttaget som kyler halskfacket, det blir väl en sommar igen vill jag hoppas
#1416479
Micce1980 skrev:
EbbevonVolvo skrev: fre 04 dec 2020, 17:24 Bytt batteri i den automatiska parkeringsskivan. 50 kr för ett Duracell knappcellsbatteri! Plötsligt är ett startbatteri för 1000 - 1200 billigt.
Men än så länge behöver jag inte byta det i alla
Vad har du för ”p-skiva”? I min Auto park time är det cr2450 och de är ju nästan gratis, typ.

Fick dit nya torkare från wipers idag samt dragit om ludtslangen till uttaget som kyler halskfacket, det blir väl en sommar igen vill jag hoppas
Jo, 2450 är det. Köpte på Kjell och där kostar det 50 kr. Visst har dom sina "egna" batterier, men dom har jag mycket dålig erfarenhet av. Och väldigt dyra (kort livslängd och ännu värre, läckage som förstört produkten). Därför blev det Duracell.
#1416484
@EbbevonVolvo, Ah, tror amazon kör varta för ca 20 kr men då får man ju det inte samma dag heller men det var det jag menade med typ gratis, 20kr för att slippa att glömma p-skiva är klart värt det, 50kr med :-D Här har det varit ett j-a tjat på områdets facebookgrupp för att parkeringen som alla tror tillhör mataffären har p-bolag som är väldigt aktiva och sätter en bot om man saknar p-skiva för de 2h man får stå där. Det har gått så längt att för "husfriden" kan man gå till informationen i affären och så kan de få den strykt eller om de betalar den själva. Jag har nog missat skivan där många gången men nu slipper man tänka på det i alla fall. Byter batteri i den samt nycklarna samtidigt varje år runt nyår så vet man att de klarar sig
#1416690
Tänkte att jag skulle byta batteri i nycklarna.
Glad i hågen köper jag hem två batterier av rätt sort och sätter mig ner för att pilla med det hela.
Döm om min förvåning när jag öppnar den första nyckeln och hittar två batterier. :-o
Tydligen har bilen PCC, vad man nu ska med det till när det finns VOC.
#1416705
Japp, alla bilar med keyless har pcc, det är på köpet så att säga.

Själv bytte jag ut startbatteriet till ett varta silver agm.
Har inte sett tillgänglig start stop sedan i september, och med den varma vintern 2019-2020 i minnet, och att det var stämplat vecka 14 år 2014 så var det nog dags
Laddade för övrigt även det lilla stödbatteriet, vilket tog typ 2,5 timme med en mxs10, kan inte varit mycket kvar där?

Första gången jag bytte batteri utan startproblem eller att ha fått låg spänning-varning, verkar som man blir äldre trots allt
  • 1
  • 1412
  • 1413
  • 1414
  • 1415
  • 1416
  • 1849
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]