Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1416207
Ta en funderare på om du ska lägga till ett nytt uppdaterat balansaxelpaket på notan.
Användarvisningsbild
av pb81
#1416233
Fråga.. är ju säkert inte dyrt när de ändå är där. Jag fick ny ac på min, de ville sätta dit en gammal från skroten men jag ville ha ny. La mellanskillnaden så fick jag ny :-D
Användarvisningsbild
av Cotag
#1416292
Enbart löst balanspaket till D4204T5 (31492533) var det någon som fick priset 4466:- på för ett tag sen.
Hör med dom samtidigt så att det hängs dit ett nytt kamremskit och multirem.
Är inte senaste "slanguppdateringarna" till EGR-kylaren gjord så fråga efter även dom (gratis).
EGR-kylare/system och insugningsrör kan se förj**ligt igensotat ut invändigt på en del bilar enligt bilder här på forumet. Fråga efter status när dom plockat isär och agera efter det, tänker jag.

Jag är nyfiken på hur ändringarna på de "nya uppdaterade kolvarna" och ringarna ser ut, skulle du mot förmodan vara på verkstan så ta gärna ett foto. och art.nr.

Första tråden på forumet med en auktoriserad verkstad som ger sig på kolv/ringbyte mot oljekonsumtion, spännande. :-)
av HansGöran
#1416319
Slanguppdatering är gjord på motorn. EGR ventilen fick bytas då den inte var kompatibel med ovanstående uppdatering. Det var ett garantiärende.
Bilen har bara gått 7700 mil så kamremsbyte är inte aktuellt. Försöker ta bilder när jag lämnar in bilen. Har inte fått tid än.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]