Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1289412
Kommer inte all kylarvätska kommer att rinna ut när man plockar ned den ? Har hör att man kan sätta någon klämma på slangarna så att det minnimalt med spill. Vet du var man kan hitta sådana klämmor någonstans ? Skall själv byta brännaren m.m. i början på nästa år tror jag. Mitt val blir nog att köpa den från Webastocentret. Har kollat runt lite och det verkar som det blir den billigaste. Finns även en på nätet som heter Laitis.se men dom är ett par hundra dyrare och det blir ett par dagar längre lev tid för dom ligger i Luleå.

Tack för svaren och hoppas att ditt byte går bra när du skall göra det.
#1289414
Läst av nån här som bytt att det handlar om några dl kylarvätska som rinner ut. Finns slangtång på tex biltema.
#1415515
Klämmorna köper man på biltema...
#1416051
fjohan82 skrev: mån 30 nov 2020, 06:30
oldtimersmc skrev:Klämmorna köper man på biltema...
Två år gammal tråd, förmodligen är felet fixat....
Du läste den, och säkert fler som river sig i nacken nu när kylan kommer.
#1416095
Bla jag. Bilen var inne på (årlig) service nyss och dagen efter på bes. Gick genom med blank papper och även motorvärmaren funkade. Två dagar till efter besiktningen. Nu vill bilen att värmaren servas. Den är sas död. Någon gång kunde jag starta med fjärren, men nu är den helt kaputt. Varken Tidur 1 eller 2 startar . Två startfösök med tiduren var ändå lite mysko: gick att starta med 1:an, men 2:an protesterade på displayen. Har någon en liten hint vad service eller byte kan kosta? Är det värt det här i Skåne? Ha en fin dag! Mvh Laszlo
#1416100
V7003 skrev: tor 03 dec 2020, 08:08 Bla jag. Bilen var inne på (årlig) service nyss och dagen efter på bes. Gick genom med blank papper och även motorvärmaren funkade. Två dagar till efter besiktningen. Nu vill bilen att värmaren servas. Den är sas död. Någon gång kunde jag starta med fjärren, men nu är den helt kaputt. Varken Tidur 1 eller 2 startar . Två startfösök med tiduren var ändå lite mysko: gick att starta med 1:an, men 2:an protesterade på displayen. Har någon en liten hint vad service eller byte kan kosta? Är det värt det här i Skåne? Ha en fin dag! Mvh Laszlo
Beror på vad som är trasigt, jag bytte brännarenheten samt avgasrör för runt 10K
#1416308
Ojs! Bra pris :( Men isf fundrerar jag på att köpa ett komplett el-motor och kupèvärmare-kit för en bråkdel av reparationspriset (jag har en lång Calix utekabel och en fin innerfläkt från min tidigare bil). Jag har tillgång till el på jobbet och hemma i garageuppfarten med fjärrstyrd (mobil) vägguttag. Men jag skall kolla med min verkstad först. Om det visar sig att reparationen är för dyrt, då ber jag killarna att helt sonika koppla bort värmaren (och givetvis nolla datorn). På tal om el-kiten: var är det enklast att komma genom torpedväggen (V70 MY11 D3 aut)? Och på kommande frågan ;) vad är det som jag behöver: yttre anslutning (den med lock), vätskevärmaren (heter den så?) och "vägguttag" inne i bilen. Slangar och kopplingar också... Ha en fin dag! Mvh Laszlo
#1416314
Oooops! Nu var jag för snabb med min fråga, vad behöver jag. Har svaret redan: https://www.calix.se/produkter/soek-pro ... =805489961 nu gäller priset att kola upp. Mvh Laszlo

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]