...

Moderator: Moderatorer

#1416201
Jernhand skrev:Fler och fler ligger för nära, framför allt bromsar de väldigt sent. Det är halt ute så då tycker jag man måste öka avståndet.
Sen tjejen som höll på att SMS:a när hon körde runt och ut ur en rondell idag var otroligt störande.
Ja verkligen, och när man själv håller avstånd så klämmer det sig in en j*vel mellan egen bil och framförvarande.. Körstilen har blivit så mycket mer egoistisk tyvärr.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1416227
Jernhand skrev: tor 03 dec 2020, 18:17 Fler och fler ligger för nära, framför allt bromsar de väldigt sent. Det är halt ute så då tycker jag man måste öka avståndet.
Adaptiva farthållaren tar väl inte hänsyn till halt väglag?
Folk kan inte tänka själva i trafiken idag...
#1416275
Allinug skrev:Alla mopedbilar och A-traktorer som måste köra på 70-väg under rusningstid. Det har blivit mer eller mindre standard att man får köra ut på vägrenen när mötande trafik kör om långsamtkörande fordon. Och jag måste ju själv också tyvärr köra så illa att jag tvingar ut mötande fordon på vägrenen när jag kör om traktorer.
Ja eller en 100-väg är ännu värre. Hade en moped bil och en A-traktor häromdagen. Långa köer
#1418165
Alla bilister (förare av motorfordon generellt, faktiskt) som inte kan/vill stanna vid övergångsställe och släppa över gående och cyklister. Om något sker så är det inbroms med rullning och jag vet inte hur många gånger man kunde fått hälsenor avkörda för att föraren har jxxxxgt bråttom och inte kan stanna ordentligt. När jag själv kör bil/MC och stannar för fotgängare eller cyklister så märker man hur irriterat det blir bland bakomvarande förare....nästan så man blir knuffad iväg. Är det så j-a svårt att få stopp på fordon idag eller har bromsar slutat användas!?
#1418328
Folk som kör långt under skyltad hastighetsgräns på motorvägen- i vänster körfält! :-o
Denna bil var under färden aldrig över 70 (ofta 40-60) och besökte samtliga körfält inkl. vägrenen, vingligt som tusan... :-/

Ringde faktiskt polisen som lyckades köra ifatt oss med sin V90 T6 utanför Stockholm, tur i oturen var det en sen kväll.
Föraren var helt vilsen och satt med mobilen i handen när den stoppades. :bored:
#1418381
@Bondkaka, Kan det vara så att de stör sig på att du stannar för cyklister på övergångsställe eller även cykelpassage så kanske de likställer det med att du stannar för de som om de hade haft rött för de har ju väjningsplikt för er då? Sen kan ju även jag tycka att det är lika bra att likställa de med cykelöverfart/bana så vore det enklare och antagligen säkrare. Jag saktar in men stannar inte för cyklisterna som har väjningsplikt, lite väl svart på vitt kanske men så är det :)

@fjohan82, Vi går in i 2021 och folk går fortfarande inte lärt sig parkoppla mobilen mot bilen eller varför inte köpt sig ett trådlöst blåtands-set och hänga på örat :) Skitkul på hojen att växla ner när man är brevid en som samtalar med mobilen i örat, de brukar få sakta in farten för att kunna fortsätta samtalet, ibland är man på riktigt gott humör och gör detsamma ;-)
#1418530
Bondkaka skrev: mån 14 dec 2020, 17:38 Alla bilister (förare av motorfordon generellt, faktiskt) som inte kan/vill stanna vid övergångsställe och släppa över gående och cyklister. Om något sker så är det inbroms med rullning och jag vet inte hur många gånger man kunde fått hälsenor avkörda för att föraren har jxxxxgt bråttom och inte kan stanna ordentligt. När jag själv kör bil/MC och stannar för fotgängare eller cyklister så märker man hur irriterat det blir bland bakomvarande förare....nästan så man blir knuffad iväg. Är det så j-a svårt att få stopp på fordon idag eller har bromsar slutat användas!?
Så du menar att du stannar för cyklister, som inte går av cykeln, och som inte har företräde?
  • 1
  • 508
  • 509
  • 510
  • 511
  • 512
  • 544

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]