Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1416328
SundanceKid skrev:Andra V90:in med panorama, inga problem. Skulle aldrig köpa en bil utan panorama om det finns som tillval.
Inte jag heller. Och sällan det inte finns som tillval.
av Geoham
#1416397
Inget konstigt med att inte vilja ha vissa tillval, att känna att vissa saker är onödiga eller helt enkelt för dyra. Men att snöa in sig på att saker kan med 2% chans gå sönder och därför avstå kan göra att man missar mkt trevliga saker. Det är bara min åsikt!
av Xanthopteryx
#1416412
Spräckta rutor är trots allt inte jättovanligt, och spräckt takruta är svindyrt... Definitivt något att kalkylera med om bilen skall behållas mer än ett par år. Likaså torkande gummilister som börjar läcka.
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
#1416421
Geoham skrev:Inget konstigt med att inte vilja ha vissa tillval, att känna att vissa saker är onödiga eller helt enkelt för dyra. Men att snöa in sig på att saker kan med 2% chans gå sönder och därför avstå kan göra att man missar mkt trevliga saker. Det är bara min åsikt!
Bild
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1416459
kloka synpunkter och några nya parametrar som jag inte hade tänkt på har kommit fram i tråden. Har även testkört en bil med panoramatak. Sammantaget inte värt det tycker jag. Trivs dessutom med att sitta mörkt ( har valt Maroon Brown med svart innertak).
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1416492
Xanthopteryx skrev:Spräckta rutor är trots allt inte jättovanligt, och spräckt takruta är svindyrt... Definitivt något att kalkylera med om bilen skall behållas mer än ett par år. Likaså torkande gummilister som börjar läcka.
Inte dyrare än självrisken på vagnskadan. Backa på en stolpe blir lika "dyrt". En liten parkeringsskada är nog mycket vanligare än ett stenskott i panoramataket.
av Xanthopteryx
#1416507
Ja, svindyrt.
Och så som det smäller ibland av stenskott så... Har till och med fått ett jack i rälsen för lastbågarna! Jävla tur att den missade taket för då hade jag garanterat fått en flisa ur lacken (som dock bara är att laga men så jobbigt att böka med sådant, även om jag går det själv).
Och se ovan, en laatbåge och allt sprack.
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1416534
Läste en tråd om rapporter om ”exploderande” panoramatak på SwedeSpeed och huruvida det var vanligt eller ej. En Volvomek förkunnade att denne aldrig varit med om det och då hade han ändå bytt ”hundreds of” glastak...oklart varför.
Användarvisningsbild
av V1ctor
#1416541
Har också panoramatak på V90CC som snart rullat 5000 på tre år. Inga problem hittills. Hade jag valet att välja så hade jag definitivt tagit det igen, skönt med öppningsbart, blir en helt annan känsla, framförallt i baksätet. Upplever inte det som störande varken av ljus eller värme på sommaren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen