...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1410975
Jag har bara denna veckan nästan blivit påkörd bakifrån ett par gånger. då jag ska stoppa för rödljus. Idag var det en som lyckades tvärnita så tajt så jag gick ut för att se om han touchade mig. Idioten satt med en mobil i örat. Han fick fingret. Bara det är ju idiotiskt med mobil men det hålls för dåligt avstånd. Inte kul att kolla backspegeln och hoppas att personen bakom reagerar. Jag har för vana att trampa upprepande på bromsarna för att flasha med bromsljusen. En ny trend att folk kör alltmer sämre.
#1411011
@Robbi, Som tur är dock fungerar det oftast bra men vissa ruttna fiskar förpestar ju hela dammen ;-) Härom veckan låg en nära mig när jag tog hojen till jobb. Saktade ner och tände bromsljuset men inget hände så körde lite åt sidan och vinkade förbi filren och gav honom en tumme ner när han kör om. Då händer något som fick mig att sätta i halsen om jag kunnat, han saktar in och drar ner höger sidoruta och vrålar halvt ut något i stil med "jag kör med hoj, lugnt". Självklart kom han inte längre fram för det utan låg bara före mig i några rödljus innan jag svängde av
#1411844
Alla mopedbilar och A-traktorer som måste köra på 70-väg under rusningstid. Det har blivit mer eller mindre standard att man får köra ut på vägrenen när mötande trafik kör om långsamtkörande fordon. Och jag måste ju själv också tyvärr köra så illa att jag tvingar ut mötande fordon på vägrenen när jag kör om traktorer.
#1412092
Outbildade snorungar i mopedbilar dom har nu inte ens fått göra ett ordentligt körprov, det skulle behövas betydligt hårdare krav för att få köra dessa plastlådor i trafiken. Jag har den senaste veckan blivit trängd av snorungar i sk. mopedbilar och båda gångerna i rondeller där dom bara kastar sej in framför utan att verka ha någon som helst koll på övrig trafik.
#1412189
Allinug skrev: mån 09 nov 2020, 20:15 Alla mopedbilar och A-traktorer som måste köra på 70-väg under rusningstid. Det har blivit mer eller mindre standard att man får köra ut på vägrenen när mötande trafik kör om långsamtkörande fordon. Och jag måste ju själv också tyvärr köra så illa att jag tvingar ut mötande fordon på vägrenen när jag kör om traktorer.
+1
Användarvisningsbild
av snepo
#1412200
vetten skrev: ons 11 nov 2020, 09:58 Outbildade snorungar i mopedbilar dom har nu inte ens fått göra ett ordentligt körprov, det skulle behövas betydligt hårdare krav för att få köra dessa plastlådor i trafiken. Jag har den senaste veckan blivit trängd av snorungar i sk. mopedbilar och båda gångerna i rondeller där dom bara kastar sej in framför utan att verka ha någon som helst koll på övrig trafik.
Håller med,livsfarliga. Dom som kör EPA/A-traktor verkar ha mycket mer förstånd i trafiken. Dom kan ju stanna på lämplig plats,och släppa förbi snabbare trafik. Vilket inte mopedbilar gör.
#1413720
Den numera helt bortglömda Högerregeln stressar mig.
Har frågat runt bland bekanta vad Huvudledsskylten innebär och vad den med snedsträcket betyder
Ingen enda kunde berätta vad det innebär! Brukar ibland "fara ur" bilen då någon halsstarrig börjar tuta som bara den, frågade en Taxi igår
på Pepparvägen i Farsta om han kände till Högerregeln, svaret Vadd mänar dy ?
Men tutan visste han var den satt.
#1416189
Fler och fler ligger för nära, framför allt bromsar de väldigt sent. Det är halt ute så då tycker jag man måste öka avståndet.
Sen tjejen som höll på att SMS:a när hon körde runt och ut ur en rondell idag var otroligt störande.
  • 1
  • 507
  • 508
  • 509
  • 510
  • 511
  • 543

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]