Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1416183
tomost skrev:Har liknande problem. Behöver trycka flera gånger på fjärrkontrollen för att låsa och låsa upp. Knappen går upp/ner några millimeter för varje tryck. Verkstan säger att låskistan måste bytas, det går inte att smörja säger de. Kan bekräfta kostnaden ca 1500+arbete per dörr. Känns som att jag står ut med att tryka några gånger extra för att slippa betala 6000 kr!
Efter en reparation av en rådjurskollision, där dörren byttes, fick inte verkstaden riktigt rätt på allt i dörren. Då fick jag också fenomenet att jag fick trycka flera gånger för att låsning och upplåsning skulle utföras ordentligt. Det slutade med att låsmotorn brann upp. Nu slapp jag betala, eftersom det var ett resultat av deras mixtrande med dörren. Totalt var det fyra saker som inte fungerade som de skulle efter den reparationen, så detta med låset gick i den allmänna reklamationen i just det fallet.
#1469829
Jag har något ännu konstigare på min V70 2004. När jag låser upp med fjärren åker knappen på passagerarsidan upp helt, men vänder och åker ner igen direkt och dörren förblir låst. Alla andra dörrar uppför sig som de skall. Motsvarande händer när jag låser med fjärren. Passagerardörrens knapp åker ner för att direkt åka upp igen och dörren förblir olåst. Det verkar som om låset får en extra impuls vid varje knapptryckning på fjärren.
Är det någon som har förslag till åtgärd.
Jenis
#1470144
Ny låskista kostar ca 700 kr på autodoc.
Köpte inte den billigast utan en lite dyrare.

Bytte min själv i sommar, funkade klockrent.
Men rekommenderar att man är två personer när man byter, vi var det & det underlättade jobbet avsevärt. Tog väl 2 h inklusive kaffepaus :)

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]