Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1414784
Ruskade lite i sparbössan och hittade lite skrammel där i, så nu har jag beställt nya bakdämpare och ett par oljefilter(till V70in också) och ett gäng oljepluggspackningar(till båda bilarna). :-)

Blir spännande att se om man lyckas få loss bultarna till dämparna hela eller ej :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1414916
Ja, det visar sig. Hittar inget i högen av dokumentationen jag har till bilen om några bytta dämpare, så jag misstänker nästan att dom har suttit där i 22år :-D
Nåja, går dom av eller behöver kapas så får jag köpa nya nästa månad helt enkelt. Dessvärre inte denna månad då jag redan överskridit budgeten lite väl mycket :oops:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1415967
Gjorde en fuling igår och smög iväg till byn med 945an, avställd och jävlig, för att hämta ut paketen.
Den går ju riktigt bra faktiskt, växlar fortfarande lite hårt mellan 1an och 2an, men jag tror inte det går att göra så mycket åt det utan att påverka någon annan funktion. Svarar fint på gasen gör den också. Värmen i kupén verkar fungera också, trots att fläkten låter döende.
... Jag behöver dock nya däck innan den tas i bruk på allvar, jisses vilket dåligt fäste dom hade jämnfört med R2orna på V70in. Det var visserligen ruskigt halt igår(isbark och underkylt regn...), men ändå...

Nåja, nog om det. Nu har jag nya bakdämpare hemma iaf, så det ska jag väl ge mig på snart :-D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1418847
Om det är någon här som läser, men inte läser 7/900-sektionen, så stötte jag på lite "problem" när jag skulle byta dämparna igår... Det visade sig att denna bil har nivåmat och inte vanliga dämpare. :bored:
Efter lite spekulerande och googling så känns det dock mer och mer troligt att denna bil dessutom har vanliga fjädrar och inte dom mjukare som nivåmater ska ha. Det skulle kunna förklara varför den är så löjligt hög bak, när både fjädrar och nivåmaterna pressar bilen uppåt.
Så tänker nog prova att bara byta dämparna till standard, och se hur bilen beter sig. Annars får jag väl köpa ny fjädrar också.

Den relativt lilla sprickan i framrutan uppskattade inte att stå ute i minusgrader för att sedan plötsligt komma in i värmen... Den har nu sträckt sig över nästan halva rutan :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1418945
Jag har förresten en väldigt dum fråga :oops:
Vart är lämpligt att placera pallbockar när man hissar upp hela bakänden? Kan ju inte ställa dom under bakaxeln eftersom den behöver kunna hissas ner och upp och vara avlastad, speciellt om fjädrarna ska bytas också... Bärarmsfästena är inte så lämpliga heller, om man t ex ska plocka ner dom(nu ska ju jag inte göra det nu, men i framtiden kanske...)
Enda stället jag kunde se/hitta var domkraftfästena, men dom känns inte så där jätte-stabila för pallbockar... Har dessutom varit med om att ett sånt fäste har vikt sig(på en annan 940), vilket har gjort mig extra nojjig sen dess.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]