Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas12
#1319657
panth0n skrev:Har liknande problem med min v70n -01. Bytt spindlar, styrleder, kstag, länkarmar, hela "bromspaketet", däck, fälgar. Inställningar och balanseringar gjorda på olika verkstäder efter byten. Det som återstår stötdämpare och drivknutarna... Vet inte om det är värt att lägga pengarna dock då problemet aldrig kommer i samma hastigheter, utan i 60kmh en dag, 120kmh nästa.
Vad innebär hela bromspaketet??
Har just nu samma ...vibrerar i olika hastigheter o ibland inget.
I mitt fall har gummina till glidpinnarna svullnat enormt o därför klämmer pinnen ibland, kändes inte ovanligt varmt på fälgarna heller..däremot drar bilen 0,4 mer per mil än vanligt.
av MickeM
#1319731
Det är nog en sjuka på V70N.
Min durrar också. ...IBLAND!!!

Flertalet gånger när det varit mer ihållande har det försvunnit genast när jag rensat insidan av fälgarna bak.
Trots att det bara varit ett tunt och jämnt lager smuts.
Sjukt känsliga tydligen....

Händer mer sällan med vinterdäcken på stålfälgar.

Innan jag bytte ALLT i bromsväg ute vid alla 4 hjulen, durrade det mer konsekvent, men inte alltid ändå.
Betydlig bättre efter bromsbyte.

Edit: Durret försvann nästan helt efter bromsbyte. Svaret kunde tolkas tvärsom.
Senast redigerad av 1 MickeM, redigerad totalt 0 gånger.
av Ibb
#1320859
Hej!
Hur har det gått med att få rätt på vibrationer runt 85? Samma sak på min bil. Trodde skulle bli bättre med nya däck (behövde ändå byta) men inte...
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]