- tis 01 dec 2020, 00:31
#1415667
I den här tråden bytades kolvringar på en allbilsverkstad vilket resulterade i en motor som ylade och tog kylarvatten, antagligen hade man misslyckats justera in balansaxelpaketet och få topplockspackningen tät. viewtopic.php?p=1363449#p1363449 Slutade med ett återköp till slut.
I den här tråden har "sirmiky" en vea i bitar för renovering. Vid kontakt med återförsäljare verkar det oklart om det finns några uppdaterade ringar/kolvar att få tag på till D4. viewtopic.php?p=1346957#p1346957
Håller med ovan, en nyare oskruvad lågmilad bytesmaskin är nog att föredra.
En till grej som kan vara bra att tänka på är att rengöra och uppdaterat EGR-systemet med senaste uppgraderingarna och mjukvara. Det är antagligen delaktigt i koksningen av oljeringarna som i sin tur inte kan göra sitt jobb.
I den här tråden har "sirmiky" en vea i bitar för renovering. Vid kontakt med återförsäljare verkar det oklart om det finns några uppdaterade ringar/kolvar att få tag på till D4. viewtopic.php?p=1346957#p1346957
Håller med ovan, en nyare oskruvad lågmilad bytesmaskin är nog att föredra.
En till grej som kan vara bra att tänka på är att rengöra och uppdaterat EGR-systemet med senaste uppgraderingarna och mjukvara. Det är antagligen delaktigt i koksningen av oljeringarna som i sin tur inte kan göra sitt jobb.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64