Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PelleHansson
#508837
Igår när jag låste upp bilen med fjärrkontrollen så var det en summerton från motorrummet,ljudet varade i ca 3-4 sekunder. Låste bilen och låst upp den igen, samma fenomen.
När jag sen öppnade förardörren var det samma ljud i ca 3-4 sekunder.
Någon som vet vad detta ljud beror på?
Bilen är en Volvo V70 MY11
Användarvisningsbild
av hakank
#509388
I min låter det som kupefläkten går på i ca 3-4 sekunder vid upplås. Men mårker inte att den gör det när man öppnar dörrn. Inget summerljud heller.
/Håkan
av flopp
#509399
hakank skrev:I min låter det som kupefläkten går på i ca 3-4 sekunder vid upplås. Men mårker inte att den gör det när man öppnar dörrn. Inget summerljud heller.
/Håkan
Om det är över 10°C så startar fläkten när du låser upp bilen, för att vädra ut värmen och "lukt", den slutar när du öppnar någon dörr.
av knauande
#1415638
Min XC70 2015 har börjat med detta den senaste veckan. Kan inte säga att det låter som en fläkt, det låter mer som en summer i motorutrymmet.
Bilen står i varmgarage och batteriet har bra spänning, batteriet är ett AGM-batteri från 2019.

Någon mer som råkat ut för detta?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1415641
Ballasten/lampan brukar kunna låta lite högfrekvent om du har xenon t.ex.

Vet att det brukar kunna klicka lite och ha sig när jag låser upp också, antar att bilen förbereder för start eller så.

Mig veterligen byter man hela kondensatorn. T&oum[…]

016 och 007 går inte att byta öht d&ari[…]

Varför skulle vi byta modell? Enklast ä[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Död. :-(