Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ArvidMagnefors
#1415752
Tjenare, Jag äger en Volvo 744 (90) och bilen har börjat gå väldigt ryckigt, vid låg fart så rycker den nåt så gud förbannat, men det blir bättre vid högre fart, någon som har haft samma problem?

Motorn är en gammal hedlig b230f, och jag kan tilläga att jag inte fått några felkoder. Någon duktig som vet vart jag kan börja felsöka?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1415885
Jag hade bort växellådan och bytte koppling på min 745-a för några veckor sedan. Bytte då vevaxelgivaren också för den var "busenkel" att komm åt då. Den sitter väldigt illa till annars, i alla fall på min bil (B234F, AC m.m). Den har varit lite "småryckig" tidigare, men har inte brytt mig för det är mest ett arbetsfordon numera. Givaren har suttit där sedan bilen var ny och kabeln var lite murken så man såg innanför gummihöljet. Bilen år 32 är gammal och rullat c:a 50000 mil.
Motorn går kanon numera :-D :-D :-D
Hallgivaren sitter i fördelaren i äldre tändsystem, men gör samma jobb, men inte lika excakt.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]