Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1415439
Jag försökte öppna länken från Henkan, men fick meddelande att det var något fel eller osäkert med länken. Jag gick då till Google och skrev "Batochbilvärmarteknik" i sökrutan. Då fungerade det utan felvarningar eller annat.
Jag är medveten om att det behöver inte vara fel eller några suspekta och osäkra siter när datorn säger det. Det kan vara inställningar eller annat som påverkar så det uppfattas som fel. När det började komma många möjligheter till olika webbläsare för flera år sedan, var det t.ex inte alla som fungerade när man skulle göra sina bankärenden över internet.
#1415518
En brasklapp angående BiloBåtvärmarteknik:

Kompis till mig hade sin Ardic dieselvärmare (luftvärmare, men nästan identisk med 091-b)
Företaget tog ordentligt betalt, fick tillbaks värmaren och det var ett jäkla missljud i den och sedan slutade den fungera helt.
Lämnades då in till den legendariska Värmardoktorn, som tyvärr har lagt ner sin verksamhet.
Då visade sig att BiloBåtvärmarteknik hade satt dit fel delar o missat att sätta tillbaks andra.....

Själv har jag hållit på en del med Ardic 091-b, installerade en i min 945a, renoverade upp värmaren innan, med byte av turbolator, bränslespridar rör, rengöring. Utöver detta så bytte jag cirkulatiosnpumpen, såg över bränslepumpen.
Konstruerade även ett GSM start.

Har funkat klockrent i över 4 år och då har den de senaste vintrarna används varje dag.

Tyvärr ligger jag med skadad rygg så har inte möjligheten att bidra med hjälp fysiskt.
#1415605
Jag köpte en GMS-relä (RTU5024) för några hundringar samt modifierade ett relä för styrning av bakrute- och backspegel värme (ökade hålltiden till 50 min). GSM relät triggar "backspegelvärme-relät" som startar värmaren då jag inte har något tidur i min bil. Sen har jag en knapp i bilen som triggar samma backspegelvärme-relä så att jag manuellt kan stoppa och starta värmaren inifrån bilen också.
#1415721
Ja, är det inget plug'n'play system du ska installera så lär det kosta därefter också...
Allt som inte är standardsaker kräver specialkunskap man inte lär sig i yrket, i det här fallet mekaniker.

Att t ex använda en arduino eller GSM-relä kopplat likt submarine lär du inte hitta många som förstår sig på hos en verkstad.

Men, det är faktiskt riktigt enkla saker i det stora hela... Ett par helger dammsugande av google så får du säkert kläm på hur det fungerar och kan lista ut hur du ska koppla själv :)

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]