Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompathepilot
#1415529
Har iof inte panorama på vår Volvo men har det på vår BMW 335i och jag älskar det på sommaren. Men jag klantade mig och glömde plånboken på taket som gled ner mellan glasen och klämdes när jag skulle stänga ventilationsläget, knak. DYRT. Kassetten med all mekanik kostade 32000kr monterat. Som tur var hade jag drulle på min bilförsäkring. Så det är dyra prylar om de går sönder. Hur Volvos funkar över tid kan inte jag säga något om.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1415545
Jag har haft glaslucka på de flesta Volvo som jag har haft och dessutom valt till det. Ändå öppnar jag luckan max 10 gånger per år. Jag vill sitta i mörkret och köra så svart innertak passar mig bra, och en glaslucka men inget panoramatak.
av berrabus
#1415550
Perra83 skrev:Jag har haft glaslucka på de flesta Volvo som jag har haft och dessutom valt till det. Ändå öppnar jag luckan max 10 gånger per år. Jag vill sitta i mörkret och köra så svart innertak passar mig bra, och en glaslucka men inget panoramatak.
Svart innertak är riktigt najs
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1415561
berrabus skrev: mån 30 nov 2020, 12:05
Perra83 skrev:Jag har haft glaslucka på de flesta Volvo som jag har haft och dessutom valt till det. Ändå öppnar jag luckan max 10 gånger per år. Jag vill sitta i mörkret och köra så svart innertak passar mig bra, och en glaslucka men inget panoramatak.
Svart innertak är riktigt najs
Låter bra - det är just svart innertak på den bil jag beställt. Har inte haft det förr men är helt säker på att jag kommer gilla det.
av berrabus
#1415580
poscarjr skrev: Låter bra - det är just svart innertak på den bil jag beställt. Har inte haft det förr men är helt säker på att jag kommer gilla det.
Är väldigt individuellt men personligen gillar jag att sitta i min svarta grotta när jag kör mig.
Har haft det på Golf GTI, Audi TT och V60 och tyckt det varit lika najs varje gång.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1415668
berrabus skrev: mån 30 nov 2020, 15:18
poscarjr skrev: Låter bra - det är just svart innertak på den bil jag beställt. Har inte haft det förr men är helt säker på att jag kommer gilla det.
Är väldigt individuellt men personligen gillar jag att sitta i min svarta grotta när jag kör mig.
Har haft det på Golf GTI, Audi TT och V60 och tyckt det varit lika najs varje gång.
Tror att jag såg svart innertak på en Audi första gången och kunde inte fatta att inte fler hade det. Hela inredningen kunde va mörk på en Volvo men INTE innertaket. Fantastiskt att det nu finns, nu har det iofs funnits några år.
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1415675
Perra83 skrev: tis 01 dec 2020, 00:47
berrabus skrev: mån 30 nov 2020, 15:18
poscarjr skrev: Låter bra - det är just svart innertak på den bil jag beställt. Har inte haft det förr men är helt säker på att jag kommer gilla det.
Är väldigt individuellt men personligen gillar jag att sitta i min svarta grotta när jag kör mig.
Har haft det på Golf GTI, Audi TT och V60 och tyckt det varit lika najs varje gång.
Tror att jag såg svart innertak på en Audi första gången och kunde inte fatta att inte fler hade det. Hela inredningen kunde va mörk på en Volvo men INTE innertaket. Fantastiskt att det nu finns, nu har det iofs funnits några år.
Klädsel i Maroon Brown och övrigt i Charcoal - interiören kommer bli hur snygg som helst. :-)

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]