Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lapplanders
#1414077
Har en V60 - 2017, när jag kör i snabbare hastightere, kanske 80 km/h + så får jag ett svagt vinande ljud som om det blåser in i kupen utifrån,ljudet ändrar nivå när det blåser olika mot bilen, det låter som om den fortsätter i i luftgångarna så att det låter i kupen, har provat att stänga av fläkten och enbart kört med intern luftströmning, utan resultat. Har testat en massa olika grejjer, tejpat hela vindrutan, bytt kupefilter, blåst in i fläktutblåsen med tryckluft ifall något fastnat men inget hjälper.
Ljudet försvinner när jag kör ner någon av framrutorna ca 1cm men återkommer direkt jag stänger och det hjälper dock inte om jag kör ner någon av bakrutorna typ 1cm.
av EPR
#1414953
Jag har också en V60 tillverkningsår 2017, modellår 2018, som nyligen hade problem med susande ljud på förarsidan vid körning i högre hastigheter än 80. Det lät som att ljudet kom från en otät list i förardörren, vilket även verkstaden trodde, men det visade sig senare att det handlade om en lös del i vänster sidospegel. Vet att mitt tidigare problem inte är detsamma som det du beskriver, men tänker att det kanske kan vara intressant som bakgrund (det vill säga att orsaken till susande ljud kan vara något som finns någon helt annanstans än det uppenbara)
av VolvoV602012
#1452265
Har exakt samma problem som beskrivs fast med min V60-2012. Ljudet driver mig till vansinne och har letat efter dåliga lister och liknande utan att hitta något. Har du löst problemet och har du i så fall några tips?
av EPR
#1452312
Vill bara uppdatera det jag skrev. Det handlade visst inte alls om sidospegeln utan om en otät gummilist på förardörren. Bilen var inne på verkstaden igår och fick en ny list. Har ännu inte hunnit testköra i högre hastigheter men enligt verkstadskillen så är det åtgärdat.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]